Auto, které naučilo Čechy kupovat korejské vozy, končí. Daewoo Matiz vydrželo ve výrobě 20 let

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 6. 2018 6:43
Ani Hyundai, ani Kia. První skutečně populární jihokorejskou značkou v České republice bylo Daewoo. Začalo to ještě před rokem 1989, kdy se na československý trh dostalo několik kusů modelu Racer. S přeměnou trhu se korejská automobilka na chvíli stáhla, koncem devadesátých let ale vytáhla z rukávu eso - minivůz Matiz, který byl dostatečně obratný ve městě a dostatečně prostorný uvnitř. K tomu měl italský design a dobrou cenovku. Proto auto pravidelně zaujímalo přední příčky prodejů. V roce 1999 to bylo dokonce nejprodávanější dovážené auto v Česku. Matiz teď po dvaceti letech končí. Připomeňte si, kolik kdysi stál i pod kolika různými značkami vznikal.

První modernizace

První omlazovací kúru prodělal Matiz v roce 2001. Základní stavba karoserie zůstala stejná, změnil se však design předních světlometů s malými kulatými blinkry, předního nárazníku i kapoty. Přibyl i decentní nasávací otvor suplující masku chladiče. Vzadu se objevila nová světla. Zpočátku zůstala v nabídce pouze tříválcová osmistovka, a to přesto, že přední část již byla upravena na zástavbu většího čtyřválce. Ten se nakonec ukázal kvůli koupi značky koncernem GM v roce 2002. Šlo o litrový čtyřválec o výkonu 46 kW, s nímž klesla doba potřebná pro akceleraci z 0 na 100 km/h na 14,2 vteřiny. Ceny byly podobné jako u verze před modernizací - pro srovnání v roce 2002 stálo základní provedení S 215 900 korun.

 

Právě se děje

Další zprávy