Nejexkluzivnější auta světa si koupíte, ale na silnici nesmí. Má je Ferrari i McLaren

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 9. 2020 6:02
Dát za supersportovní auto částku přesahující několik desítek milionů korun není nic neobvyklého. Ať už jde o Bugatti Chiron Pur Sport, Lotus Evija nebo McLaren Senna. S takovým autem ale můžete i na normální silnice. Existuje ale ještě další skupina supersportů s násobně vyšší cenovkou, které na silnice nemůžou, dokonce je často nemůžete ani mít doma.

McLaren P1 GTR

McLaren Senna GTR měl předchůdce v podobě modelu P1 GTR. I v jeho případě se jedná o model s původem v silničním hypersportu, pro náročnější zákazníky se ovšem výrazně proměnil. Už jen hybridní pohonné ústrojí s výkonem 736 kW, a tedy rovných tisíc koní, se od produkční verze dost odlišuje. McLaren si na autě z roku 2015 také dostatečně pohrál s aerodynamikou.

Nejviditelnější novinkou je pevné zadní křídlo, ovšem se systémem DRS pro snížení aerodynamického odporu jako u monopostů formule 1. Při 241 km/h pak auto generuje přítlak 660 kg. Nejsou to hodnoty jako u Senny GTR, přesto jde stále o velmi působivá čísla u auta, které není přímo závodní. Oproti silniční verzi se Britům také povedlo ušetřit 50 kg hmotnosti.

Podobně jako u Ferrari i McLaren nabízí účast v programu, který zahrnuje jízdy na okruzích napříč světem, navíc s technickou podporou automobilky. Majitel může své schopnosti také zlepšovat na simulátoru. Cena P1 GTR v době uvedení na trh atakovala hranici dvou milionů liber.

 

Právě se děje

Další zprávy