Nový elektromobil Nissan Leaf je možné ovládat jedním pedálem. Nabízí ale i další technické inovace

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 9. 2017 13:21
Nissan Leaf sice ve své první generaci designem příliš nezabodoval, stal se ale symbolem (nejen) cenově poměrně dostupných elektromobilů. Novináři jej zvolili evropským Autem roku 2011, celosvětově pak jde o nejprodávanější elektromobil. Na tuto metu bude chtít navázat o dost atraktivnější nástupce. Nissan u něj změnil téměř všechno, rozhodně ne pouze design. Elektromotor má vyšší výkon a baterie větší kapacitu pro delší dojezd. Celkově je tak japonské "auto do zásuvky" zase o něco blíže klasickým modelům nižší střední třídy se spalovacím motorem. Nejzásadnější inovace nového Leafu najdete v následující grafice.

Přehled hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů na českém trhu najdete pod tímto odkazem.

Delší dojezd i domácí elektrárna

Lithium-iontový akumulátor má kapacitu 40 kWh. V porovnání se základní verzí předchozího Leafu je to o 16 kWh více, v porovnání s příplatkovou variantou pak o 10 kWh více. Vyšší kapacita se neprojevila ve velikosti baterií, avšak prodloužila dojezd na jedno nabití. Podle evropského cyklu je to 378 km, což je zase o kousek blíže modelům nižší střední třídy se spalovacími motory. Dobít akumulátory zabere prostřednictvím tříkilowattové nabíječky 16 hodin a pomocí šestikilowattové nabíječky osm hodin. Rychlonabíjecí stanice dodá 80 procent kapacity baterií za 40 minut. Vedle dopravního prostředku je možné nový Leaf využívat také jako domácí zdroj energie.

 

Právě se děje

Další zprávy