Nový elektromobil Nissan Leaf je možné ovládat jedním pedálem. Nabízí ale i další technické inovace

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 9. 2017 13:21
Nissan Leaf sice ve své první generaci designem příliš nezabodoval, stal se ale symbolem (nejen) cenově poměrně dostupných elektromobilů. Novináři jej zvolili evropským Autem roku 2011, celosvětově pak jde o nejprodávanější elektromobil. Na tuto metu bude chtít navázat o dost atraktivnější nástupce. Nissan u něj změnil téměř všechno, rozhodně ne pouze design. Elektromotor má vyšší výkon a baterie větší kapacitu pro delší dojezd. Celkově je tak japonské "auto do zásuvky" zase o něco blíže klasickým modelům nižší střední třídy se spalovacím motorem. Nejzásadnější inovace nového Leafu najdete v následující grafice.

Přehled hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů na českém trhu najdete pod tímto odkazem.

Foto: Nissan

e-Pedal

Nejzásadnější technickou inovací Nissanu Leaf je použití takzvaného e-Pedalu. Ten se aktivuje tlačítkem na středovém tunelu a dovoluje, zjednodušeně řečeno, ovládat plyn i brzdu pouze plynovým pedálem. Pokud dojde k uvolnění pedálu, Leaf aktivuje mechanické i rekuperační brzdy a zastaví. Opětovný pohyb vpřed je možný až po sešlápnutí pedálu směrem k podlaze. Podle Nissanu toto řešení snižuje únavu řidiče a zvyšuje požitek z jízdy. Hiroki Isobe, technický vedoucí nového Leafu, tvrdí, že si řidiči na novinku rychle zvykli, a dokonce si ji zamilovali. Klasický brzdový pedál je přesto stále potřeba, a to v případě nutnosti prudkého zabrzdění. Nutno dodat, že podobně funguje i BMW i3 nebo Tesla Model S. 

 

Právě se děje

Další zprávy