Praha - Do konce roku 2015 nebude dokončen poslední úsek dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové. Totéž platí po sesuvech v Českém středohoří pro dálnici D8 z Prahy do Ústí nad Labem.
Do nejasné budoucnosti se odsunují plány na rychlostní silnici R35, která by vedle zanedbané D1 propojila Čechy s Moravou, dokončení obchvatu Českých Budějovic na dálnici D3, stavba obchvatu Frýdku-Místku na silnici R48, silnice z Prahy do Karlových Varů i jakékoli rychlostní spojení Česka a Rakouska.
Hroutí se totiž financování dopravních staveb, jak připouští návrh dopravního rozpočtu na léta 2014-2016, který získal deník Insider. Vláda by měla materiál projednat během srpna.
Podle Insideru za to v první řadě mohou vládní rozpočtové úspory. Celkové výdaje na dopravní stavby poklesnou z letošních 43 na 33 miliard korun v příštím roce, v dalších dvou letech se budou pohybovat okolo patnácti miliard. Silnice budou mít nárok zhruba na polovinu zmíněných dotací, zbytek pohltí železnice.
Přečtěte si celý rozbor Petra Holuba v placeném deníku Insider: Třicet evropských miliard na odpis