Jakub Heller
23. 10. 2019 5:30
Poslední skutečně novou tramvajovou tratí, která v Praze vznikla, je ta z Hlubočep na Barrandov. Tři a půl kilometru dlouhá trať, které dal podobu architekt Patrik Kotas, byla však na dlouho poslední. Už 16 let se s výjimkou několika kratších prodloužení nové tratě v Praze nestaví. To chce však nyní metropole změnit. Do čtyř let mají vzniknout hned čtyři nové tratě o celkové délce 6,9 kilometru.
Trať z Divoké Šárky na Dědinu
Délka: 2,4 kilometru. Náklady: 893 milionů. Dokončení: 2022.
Prodloužení tramvajové trati u Divoké Šárky do oblasti sídliště Na Dědině je připravováno již od 80. let minulého století. Má nabídnout obyvatelům sídliště Na Dědině přímé spojení s Dejvicemi, Strossmayerovým náměstím, Malou Stranou i centrem města.
V lokalitě jsou navíc časté kolony, a tramvaj tudíž zajistí rychlejší spojení k nejbližší stanici metra Nádraží Veleslavín. Oproti autobusům také nabídne přibližně dvojnásobnou kapacitu. Ta bude v těchto místech obzvláště potřebná kvůli plánovanému rozvoji blízkého území Ruzyně.
Na Dědině však mají být i po prodloužení tramvajové tratě zachována všechna důležitá přímá autobusová spojení ve směru na Petřiny, Řepy a Stodůlky. Zachování spojení na trase autobusu 225 podmiňují plánovači dopravy vybudováním autobusového obratiště v zastávce Sídliště Na Dědině.
Do nového úseku tramvajové trati však nebude z důvodu překročení hlukových limitů zajíždět noční tramvajová linka 91, která bude nadále končit v obratišti Divoká Šárka.