Praha chce prolomit tramvajovou dobu temna. Nová trať v metropoli nevznikla už 16 let

Jakub Heller Jakub Heller
23. 10. 2019 5:30
Poslední skutečně novou tramvajovou tratí, která v Praze vznikla, je ta z Hlubočep na Barrandov. Tři a půl kilometru dlouhá trať, které dal podobu architekt Patrik Kotas, byla však na dlouho poslední. Už 16 let se s výjimkou několika kratších prodloužení nové tratě v Praze nestaví. To chce však nyní metropole změnit. Do čtyř let mají vzniknout hned čtyři nové tratě o celkové délce 6,9 kilometru.
Koncepce pražské MHD do roku 2029
Koncepce pražské MHD do roku 2029 | Foto: Ropid

Trať ze Sídliště Barrandov do Slivence

Délka: 1,9 kilometru. Náklady: 691 milionů. Dokončení: 2021.

Město plánuje prodloužit stávající trať ze zastávky Sídliště Barrandov dále na území barrandovské náhorní plošiny jihozápadním směrem až do katastru Slivence. Nová trasa má zajistit obslužnost stále se rozvíjející bytové výstavby na západním okraji Barrandova.

Na prodlouženou trať se pravděpodobně vydají jen některé z linek, které se dnes na Barrandově otáčejí, aby se vydaly zpět do centra. V začátku provozu by to měly být linky 4 a 5. Nový úsek nemají kvůli hlukovým limitům obsluhovat tramvaje noční linky 94, které budou nadále končit v obratišti Sídliště Barrandov.

Na tyto úpravy by měla navazovat i modernizace železniční trati ze Smíchova do Radotína, kde dojde k přesunu železniční stanice Velká Chuchle blíže k obytné zástavbě. Tu má s Barrandovem propojit prodloužená autobusová linka číslo 230. 

 

Právě se děje

Další zprávy