tramvaj

Příčinou nehody trolejbusu a tramvaje v Brně byly ulomené šrouby, policie případ odložila

Policie po více než dvou letech prověřování odkládá případ nehody tramvaje a trolejbusu z dubna 2019 v Křenové ulici v Brně. Příčinou nehody bylo ulomení šroubů u trolejbusu, podle policie tak není na místě věc vyřídit jinak. Na policejním webu to dnes uvedl mluvčí Pavel Šváb. Při nehodě se tehdy zranilo 43 lidí.

"Ve věci nejde o podezření z trestného činu a věc není na místě vyřídit jinak. Příčinou bylo ulomení závrtných šroubů silentbloku, které řidič nemohl předpokládat a jejich případné narušení kontrolou před jízdou ani odhalit," uvedl mluvčí.

Šrouby se v rámci generální opravy trolejbusu měnily, znalecké zkoumání odhalilo rozdíl v technologii jejich výroby. "Policisté prověřovali, zda v rámci dodavatelsko-odběratelských vztahů některý ze subjektů v tomto směru nepochybil. Po vyhodnocení všech opatřených důkazů byla zjištěna dílčí pochybení více zainteresovaných osob, nedosahovala však takové intenzity, aby mohla být postižena normami trestního práva," uvedl mluvčí.

Nehoda se stala v pondělí 1. dubna 2019 před 14:00, ulici téměř na šest hodin zablokovala. Trolejbus jedoucí v kolejovém pásu znenadání vybočil do protisměru a čelně se střetl s protijedoucí tramvají, která jela bez cestujících. V nemocnici skončily čtyři desítky lidí včetně obou řidičů, 13 lidí bylo zraněno těžce a středně těžce. Škoda dosáhla 2,5 milionu korun.

Zdroj: ČTK

V Praze začala výstavba tramvajové tratě z Barrandova do Slivence, hotová bude za 10 měsíců

Pražský dopravní podnik (DPP) v pátek zahájil stavbu první části prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Slivence. Trať bude dočasně končit v Holyni, měřit bude zhruba jeden kilometr a budou na ní dvě zastávky. Dostavěna by měla být za deset měsíců. Náklady jsou zhruba 170 milionů korun. Novinářům to řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) a ředitel DPP Petr Witowski. Po dokončení první části vybuduje podnik koleje do Slivence. Podnik nyní chystá také prodloužení tratě z Modřan na Libuš a zahájena byla stavba smyčky na Zahradním Městě.

"Taková událost se v Praze stává jednou za 20 let a já doufám, že touto stavbou to prolomíme. Naposledy se v Praze zahajovala stavba plnohodnotné trati v roce 2001 z Hlubočep na Barrandov," řekl Scheinherr.

Dvoukolejná trať z barrandovské smyčky do Holyně bude mít dvě zastávky, první bude zastávka Kaskády podle stejnojmenného developerského projektu. Následovat bude zastávka Holyně, kde bude trať provizorně ukončena úvratí. Prodloužena do Holyně bude linka číslo 5. DPP v rámci oprav trati od Smíchovského nádraží na Barrandov vybudoval napojení nové trati u Barrandovské smyčky.

Zdroj: ČTK

V Ostravě se srazily tramvaje, při nehodě se zranilo sedm lidí

V centru Ostravy se dnes ráno srazily dvě tramvaje. Zranilo se při tom sedm lidí. Příčina nehody zatím není známa, na místě zasahují všechny složky integrovaného záchranného systému, sdělila policejní mluvčí Eva Michalíková. Dopravní podnik Ostrava (DPO) zavedl náhradní dopravu.

Nehoda se stala před 06:30 na křižovatce ulic 28. října a Nádražní. "Příčina a důvod dopravní nehody bude předmětem šetření," uvedla Michalíková. Dopravní provoz v místě nehody je až na tramvaje plynulý.

DPO na svých internetových stránkách oznámil, že tramvajové linky odklání z centra na Hranečník. Mezi Karolinou a hlavním nádražím jezdí náhradní autobusová doprava, mezi zastávkami Křižíkova a Hlučínská náhradní tramvaje.

Zdroj: ČTK

Kvůli údržbě trati nejezdí tramvaje mezi zastávkami Lazarská a Jindřišská

Kvůli údržbě trati nejezdí v neděli tramvaje mezi zastávkami Lazarská a Jindřišská v centru Prahy. Jednosměrná výluka potrvá od 08:00 do 16:00 a týká se linek 3, 5, 6, 9 a 14. Detailní informace zveřejnil dopravní podnik hlavního města na svém webu.

Tramvaje budou v uzavřeném úseku jezdit po objízdných trasách, a to pouze ve směru Lazarská-Jindřišská. V opačném směru bude provoz bez omezení. Náhradní doprava nebude zavedena, cestující mohou využít metro.

Zdroj: ČTK
Pokračovat