Na metru D budou vlaky bez řidiče, stavba začne na Pankráci

ČTK ČTK
Aktualizováno 21. 7. 2015 11:02
Linka metra D má být hotová do roku 2022. Počítá se s náklady překračujícími 50 miliard korun. Projekt schválila rada Prahy.
Vizualizace metra D
Vizualizace metra D | Foto: Dopravní podnik hl. města Prahy

Praha - Na nové trase metra D by měly jezdit vlaky bez řidiče. Jako první by se měla stavět část z Pankráce do stanice Depo Písnice. Rozhodli o tom v úterý pražští radní.

Stavba první části metra D by měla být hotova do roku 2022, Praha by pak na stavbu mohla čerpat dotace z evropských fondů. Náklady jsou v desítkách miliard korun. Dopravní podnik (DPP) nyní řeší výkup pozemků.

Původně mělo být postaveno metro jezdící se strojvůdcem. Rozhodla o tom rada pod vedením tehdejšího primátora Tomáše Hudečka (tehdy TOP 09). 

Nynější vedení města ale schválilo změnu záměru, kdy Praha začne stavět tzv. bezobslužné metro. Důvodem je, že náklady na stavbu budou vyšší, nižší však budou následné provozní náklady. "Vrátili jsme se k původním plánům na bezobslužný provoz, je to směr, kterým chceme stavbu vést," řekl již minulý týden ČTK generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Metro D spojí centrum s jižní částí města. V další fázi by se z Pankráce mělo stavět dále do centra. Náklady na stavbu z náměstí Míru, kam bude prodlouženo z Pankráce, do Písnice včetně výkupu pozemků překročí 50 miliard korun. Stavět se podle projektantů začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let.

 

Právě se děje

Další zprávy