Jiří Hovorka
8. 8. 2016 15:30
O tom, kde dostanete nejlepší bankovní účet, nerozhodují jen ceníky bank, ale také vaše chování, ukazuje nová analýza.
Náročný klient
"Náročný" klient chce elektronické výpisy, pětkrát měsíčně vybírá z bankomatu své banky (celkem za 17 500 Kč), jednou v měsíci se staví i u bankomatu konkurenčních bank (3000 Kč) a třikrát v roce vybere i z bankomatu v cizině (po 5000 Kč). Za měsíc má tři příchozí platby a devět odchozích plateb přes internetové bankovnictví. Kartou zaplatí u obchodníků osmkrát měsíčně, celkem za 8000 korun. Na účtu se mu měsíčně provádí také dvě inkasa a dvakrát za rok změní přes internetové bankovnictví nastavení trvalého příkazu. Měsíční obrat na účtu má 50 tisíc korun a průměrný zůstatek na účtu je 100 tisíc korun.
Měsíční náklady "náročného" klienta
- Air Bank (Malý tarif) - -33,3 Kč (do záporu se bilance dostává díky úrokům připisovaným na účtu)
- Sberbank (Oprimal) - -0,7 Kč
- UniCredit Bank (Premium) - -0,7 Kč
- Expobank (Expo Global) - 0 Kč
- Zuno Bank (Účet Plus) - 0 Kč
- Equa bank (Běžný účet) - 1,5 Kč
- Fio banka (Osobní účet) - 26,3 Kč
- Raiffeisenbank (eKonto Smart) - 33 Kč
- ČSOB (Plus konto) - 59,3 Kč
- Poštovní spořitelna (Online účet) - 63,3 Kč
- Komerční banka (Můj účet) - 78 Kč
- Moneta Money Bank (Genius Free & Flexi) - 94,5 Kč
- mBank (mKonto) - 105 Kč
- Oberbank (Žirokonto Plus) - 148,4 Kč
- Waldviertler Sparkasse (Popular) - 151,3 Kč
- Česká spořitelna (Osobní účet II) - 157,3 Kč
- Raiffeisenbank im Stiftland (Běžný účet) - 159,7 Kč
Definice klienta: Náročný, rozvážný klient v produktivním věku. Má poměrně dost peněz a disponuje vysokým zůstatkem na účtu (1,5 milionu korun). O nabídce produktů a služeb je rád podrobně informován. Zajímá se o své finance, vyžaduje však k tomu profesionální přístup banky, kvalitní poradenství a péči o něj jako o zákazníka. Běžný účet využívá poměrně hodně (počet transakcí). Vyžaduje osobní přístup banky, v každodenním kontaktu však využívá také elektronické bankovnictví. Při platebním styku volí bezhotovostní formu.