Velké porovnání bank. Projděte si nejvýhodnější účty pro různé typy klientů

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
8. 8. 2016 15:30
O tom, kde dostanete nejlepší bankovní účet, nerozhodují jen ceníky bank, ale také vaše chování, ukazuje nová analýza.
Foto: Foter.com / KMR Photography

Šetřivý klient

"Šetřivý" klient chce elektronické výpisy, jednou měsíčně vybírá z bankomatu své banky (3000 Kč). Za měsíc má jednu příchozí platbu a čtyři odchozí platby přes internetové bankovnictví. Kartou zaplatí u obchodníků čtyřikrát měsíčně, celkem za 3200 korun. Měsíční obrat na účtu má 15 tisíc korun a stejný je i jeho průměrný zůstatek.

Měsíční náklady "šetřivého" klienta

  • ČSOB (Plus konto) - -0,1 Kč
  • Equa bank (Běžný účet) - -0,1 Kč
  • Moneta Money Bank (Genius Free & Flexi) - -0,1 Kč
  • Poštovní spořitelna (Online účet) - -0,1 Kč
  • Sberbank (Aktiv) - -0,1 Kč
  • UniCredit Bank (UKonto) - -0,1 Kč
  • Air Bank (Malý tarif) - 0 Kč
  • Fio banka (Osobní účet) - 0 Kč
  • mBank (mKonto) - 0 Kč
  • Zuno Bank (Účet Plus) - 0 Kč
  • Raiffeisenbank (eKonto Smart) - 1,1 Kč
  • Komerční banka (Můj účet) 24 Kč
  • Waldviertler Sparkasse (Osobní účet) - 57,9 Kč
  • Oberbank (Žirokonto) - 69 Kč
  • Raiffeisenbank im Stiftland (Běžný účet) - 71,9 Kč
  • Česká spořitelna (Osobní účet II) - 92,9 Kč
  • Expobank (Expo Active) - 149 Kč

Definice klienta: Informovaný, má přehled o nabídce bank a zejména cenách, které nabízí. Svůj běžný účet využívá spíše méně, platby však provádí výhradně bezhotovostním způsobem, právě kvůli výhodnějšímu zpoplatnění o kterém má přehled. V komunikaci s bankou se spokojí s elektronickým přístupem, návštěvu na pobočce ani osobní přístup bankéře nevyžaduje. Jeho hlavním požadavkem směrem k bance je levnost nabídky. Nechce platit více, než musí, proto hledá vždy cenově nejvýhodnější nabídku.

 

Právě se děje

Další zprávy