Velké porovnání bank. Projděte si nejvýhodnější účty pro různé typy klientů

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
8. 8. 2016 15:30
O tom, kde dostanete nejlepší bankovní účet, nerozhodují jen ceníky bank, ale také vaše chování, ukazuje nová analýza.

Náročný klient

"Náročný" klient chce elektronické výpisy, pětkrát měsíčně vybírá z bankomatu své banky (celkem za 17 500 Kč), jednou v měsíci se staví i u bankomatu konkurenčních bank (3000 Kč) a třikrát v roce vybere i z bankomatu v cizině (po 5000 Kč). Za měsíc má tři příchozí platby a devět odchozích plateb přes internetové bankovnictví. Kartou zaplatí u obchodníků osmkrát měsíčně, celkem za 8000 korun. Na účtu se mu měsíčně provádí také dvě inkasa a dvakrát za rok změní přes internetové bankovnictví nastavení trvalého příkazu. Měsíční obrat na účtu má 50 tisíc korun a průměrný zůstatek na účtu je 100 tisíc korun.

Měsíční náklady "náročného" klienta

  • Air Bank (Malý tarif) - -33,3 Kč (do záporu se bilance dostává díky úrokům připisovaným na účtu)
  • Sberbank (Oprimal) - -0,7 Kč
  • UniCredit Bank (Premium) - -0,7 Kč
  • Expobank (Expo Global) - 0 Kč
  • Zuno Bank (Účet Plus) - 0 Kč
  • Equa bank (Běžný účet) - 1,5 Kč
  • Fio banka (Osobní účet) - 26,3 Kč
  • Raiffeisenbank (eKonto Smart) - 33 Kč
  • ČSOB (Plus konto) - 59,3 Kč
  • Poštovní spořitelna (Online účet) - 63,3 Kč
  • Komerční banka (Můj účet) - 78 Kč
  • Moneta Money Bank (Genius Free & Flexi) - 94,5 Kč
  • mBank (mKonto) - 105 Kč
  • Oberbank (Žirokonto Plus) - 148,4 Kč
  • Waldviertler Sparkasse (Popular) - 151,3 Kč
  • Česká spořitelna (Osobní účet II) - 157,3 Kč
  • Raiffeisenbank im Stiftland (Běžný účet) - 159,7 Kč

Definice klienta: Náročný, rozvážný klient v produktivním věku. Má poměrně dost peněz a disponuje vysokým zůstatkem na účtu (1,5 milionu korun). O nabídce produktů a služeb je rád podrobně informován. Zajímá se o své finance, vyžaduje však k tomu profesionální přístup banky, kvalitní poradenství a péči o něj jako o zákazníka. Běžný účet využívá poměrně hodně (počet transakcí). Vyžaduje osobní přístup banky, v každodenním kontaktu však využívá také elektronické bankovnictví. Při platebním styku volí bezhotovostní formu.

 

Právě se děje

Další zprávy