Mobilní bankovní aplikace očima expertů. Srovnání ukazuje, jak se snaží vaše banka

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
Aktualizováno 18. 7. 2021 16:19
Pandemie koronaviru uspíšila to, na co se banky chystaly dlouho, převést většinu služeb do on-line světa. Výsledkem je šest milionů uživatelů internetového bankovnictví, z nichž stále více lidí používá smartbanking. Jaká je ale úroveň mobilních aplikací - co umí, používají se snadno, jsou bezpečné? Nejenom na tyto otázky hledali odpověď experti z portálu Finparáda a ze společnosti Scott & Rose.
Foto: Volvo

Základní funkce a jejich užití

Analytici se také podívali, jak je daná mobilní aplikace uživatelsky dostupná v oblasti ovládání základních funkcí. Nejedná se tak o subjektivní názor analytiků či uživatelů aplikace, ale hodnocení vychází z měření dvou faktorů, a to počtu kliků a času k nalezení či nastavení funkce. 

Z této části studie vyplynulo, že nejlepší mobilní aplikaci má UniCredit Bank, která dosáhla hodnoty 96 %. Aplikace dalších bank jsou již s větším odstupem, a to Fio banka (74 %), Komerční banka (64 %) a Raiffeisenbank (63 %).

"Trochu jsme se obávali, že nejlepší uživatelskou dostupnost budou mít ty mobilní aplikace, které mají nejméně funkcí a aplikace s více parametry či službami na tom budou hůře. Tento předpoklad se však nepotvrdil, neboť i aplikace s více než stovkou parametrů dosáhly dobrých výsledků v počtu kliků a času u základních funkcionalit," vysvětluje Michal Mošnička.

Překvapením může být mobilní aplikace My Air od Air Bank, která skončila pod průměrem co do počtu kliků i času k nalezení základních funkcí. Slabších hodnot rovněž dosahují mobilní aplikace od Sberbank, mBank a ČSOB.

"Zaměřili jsme se i na 'krizové scénáře'. Sledovali jsme náročnost nastavení určitých funkcí, které klient potřebuje provést rychle a intuitivně. Například při ztrátě či krádeži dokladů i s platební kartou nebo při podezření na zneužití platební karty v prostředí internetu by měl klient reagovat velmi rychle. Potřebuje si ve spěchu ve svém mobilním bankovnictví zablokovat/uzamknout svou platební kartu. Všechny banky, kromě Sberbank, tuto možnost nabízejí," uvedl Mošnička. 

Podle něj ve většině mobilních aplikací dočasně klienti zablokují svou platební kartu pomocí čtyř kliknutí, a to za pět až šest sekund.

V aplikaci Air Bank, ČSOB (ČSOB Smartbanking) a mBank je nutné vykonat pět kliknutí, která trvají šest až osm sekund. Naopak jen na tři kliky, což sebere tři až pět sekund, zablokujete kartu v mobilní aplikaci Banky Creditas, Moneta Money Bank a UniCredit Bank.

Dostupnost základních funkcí Banka
70 až 100 % UniCredit Bank, Fio banka
46 až 69 % Komerční banka, Raiffeisenbank, Hello bank, Moneta Money bank, Equa bank, Banka Creditas, Česká spořitelna
do 45 % ČSOB, mBank, Sberbank, Airbank

 

Právě se děje

Další zprávy