Komplexnost aplikace
Parametr komplexnosti mobilních aplikací se zaměřuje na schopnost aplikace zakládat finanční produkty on-line (běžný účet, půjčky, investice, pojištění, penze, stavební spoření, či vkladové produkty).
Průměrná aplikace na trhu klientům nabízí možnost sjednat tři produkty. Vítězem v tomto ohledu se stala Smart Banka od Moneta Money Bank, která umožňuje klientům sjednat nejvíce produktů zcela on-line. Obstojně dopadly i další banky, a to konkrétně Česká spořitelna, mBank a Raiffeisenbank.
Žádný nebo pouze jeden produkt lze sjednat v mobilní aplikaci od Sberbank, Fio banky, UniCredit Bank nebo Hello bank.
Protože analytici srovnávají bankovní mobilní aplikace už dlouho, mohli vyhlásit i banku, která ve své aplikaci udělala za poslední rok největší progres v počtu nových funkcionalit. Pomyslným "skokanem" v inovacích a vylepšování aplikace se stala Sberbank, jejíž aplikace je však i přesto co do celkového počtu nabízených funkcí na chvostu pomyslného žebříčku mobilních aplikací.
"Svoji mobilní aplikaci výrazněji vylepšila rovněž Fio banka, Česká spořitelna, Raiffeisenbank nebo UniCredit Bank. Průměrně banky přidaly do mobilních aplikací 16 nových funkcí," dodává Mošnička.
Komplexnost mobilní aplikace |
Banka |
5 až 7 |
Moneta Money Bank, Česká spořitelna, Raiffeisenbank, mBank |
2 až 4 |
ČSOB, Airbank, Komerční banka, Equa bank, Banka Creditas |
0 až 1 |
Hello bank, UniCredit Bank, Fio banka, Sberbank |