Mobilní bankovní aplikace očima expertů. Srovnání ukazuje, jak se snaží vaše banka

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
Aktualizováno 18. 7. 2021 16:19
Pandemie koronaviru uspíšila to, na co se banky chystaly dlouho, převést většinu služeb do on-line světa. Výsledkem je šest milionů uživatelů internetového bankovnictví, z nichž stále více lidí používá smartbanking. Jaká je ale úroveň mobilních aplikací - co umí, používají se snadno, jsou bezpečné? Nejenom na tyto otázky hledali odpověď experti z portálu Finparáda a ze společnosti Scott & Rose.
Foto: iStock

Bez mobilní aplikace je banka v nevýhodě

Podle České bankovní asociace (ČBA) nejsou aplikace mobilního bankovnictví jen příjemnou maličkostí navíc. Banky, které tuto službu nenabízí, jsou v nevýhodě, protože klienti jsou zvyklí na pohodlí, které jim mobilní aplikace poskytuje.

"Mobilní aplikace shromažďují obrovské množství dat. Platformy pro jejich analýzu a algoritmy pro strojové učení mohou pomoci získávat cenné informace z údajů o klientech, které pak lze využít k vývoji nových produktů, k optimalizaci stávajících procesů, k posílení postavení zákazníků a k celkovému zlepšení," uvádí se ve zprávě asociace. 

A doplňuje, že přejít, kvůli pandemii často nuceně, na digitální technologii bylo pro mnoho bankovních klientů obtížné. Zejména pro starší generaci, která má limitovanou digitální gramotnost.

"Raději než ponechat tyto zákazníky někde stranou zájmu, budou banky muset zdvojnásobit své úsilí o hladký přechod k on-line bankovním službám. Bude to vyžadovat, aby banky poskytovaly klientům další podporu zaměřenou na vzdělávání, jako jsou podrobné návody, interaktivní videa a webové semináře. Čím pohodlněji a sebejistěji se klient bude cítit v kontaktu s digitálními kanály a obsluhou na dálku, tím lepší bude celková zkušenost zákazníků se službami," uvádí zpráva ČBA. 

 

Právě se děje

Další zprávy