Plzeň - Z plánu nasadit žluté autobusy na trase z Plzně do Klatov sešlo. Soukromý dopravce Student Agency totiž nebyl spokojený s jízdním řádem, který mu přidělil Krajský úřad v Plzni.
"Měli jsme zájem provozovat na této lince autobusy, tak jsme požádali o licenci," popisuje mluvčí společnosti Petra Nováková.
Licenci Student Agency sice získala, autobusy ale měla provozovat v "neatraktivních časech". Zástupcům podniku navíc vadilo, že další komerční dopravce (podle serveru idos.cz jde o Autobusy VKJ), který jezdí na té samé lince, požadovaný "dobrý" jízdní řád má.
"Chtěli jsme, aby naše spoje navazovaly na autobusy, které vypravujeme z Plzně do Prahy," vysvětluje zájem o konkrétní časy Nováková.
S odvoláním společnost neuspěla
Student Agency se sice odvolala na ministerstvo dopravy proti nerovným a omezujícím podmínkám, změnu se jí ale prosadit nepovedlo. Následně tedy společnost, která patří podnikateli Radimu Jančurovi, požádala o zrušení licence na tuto linku.
"Za podmínek, které nám v rámci upravené licence byly dány, nemůžeme realizovat náš primární záměr přepravovat cestující na plánované trase Plzeň – Klatovy a zpět," uvádí ředitelka autobusové dopravy Student Agency Ivana Kašická.
Student Agency měla původně zahájit dopravu z Plzně do Klatov během prvního čtvrtletí tohoto roku. Kvůli sporu o jízdní řád ale otevření linky posouvala.
Krajský úřad v Plzni se k případu nechce vyjádřit. "Vydali jsme k tomu stanovisko, ministerstvo dopravy nám dalo za pravdu. Víc vám k tomu neřeknu," reaguje na dotaz Aktuálně.cz vedoucí Odboru dopravy a silničního hospodářství Jaroslav Vejprava.
Podle ministerstva dopravy vydal Plzeňský kraj stanovisko, že na území kraje jsou přepravní potřeby zajištěné již jiným provozovatelem, a že by na nové lince tedy nastal nepřípustný souběh.
"Ministerstvo dopravy se s daným rozhodnutím seznámilo a shledalo, že v dané věci již není možnost zrušení nebo změny závazného stanoviska Plzeňského kraje v přezkumném řízení z důvodů uplynutí prekluzivních lhůt," uvádí mluvčí ministerstva Zdeněk Neusar.