Air Telecom dostal vysokou pokutu. Prodejci sítě U:fon klamali staré lidi

ČTK ČTK
Aktualizováno 2. 11. 2015 17:22
Český telekomunikační úřad uložil pokutu dva miliony korun společnosti Air Telecom provozující síť U-fon. Sankce za agresivní obchodní praktiky ještě není pravomocná, firma se proti ní odvolala. Obchodníci předstírali, že jiný operátor končí a Air Telecom je jeho nástupcem. Firma za podobné praktiky dostala již letos v únoru pokutu 120 tisíc korun.
Provozovatel sítě U:fon dostal za agresivní prodej již několik pokut.
Provozovatel sítě U:fon dostal za agresivní prodej již několik pokut. | Foto: Air Telecom

Praha - Operátor Air Telecom dostal od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) pokutu dva miliony korun za agresivní obchodní praktiky. Pokuta není pravomocná, firma se proti ní odvolala. Na setkání s novináři to dnes uvedl předseda ČTÚ Jaromír Novák. V letošním roce jde o jednu z nejvyšších pokut, kterou úřad udělil.

Zástupci Air Telecomu měli vnucovat služby operátora zejména starším lidem a uvádět přitom mylné informace. Ve snaze prodat služby Air Telecomu obchodníci předstírali, že jiný operátor končí svou činnost a Air Telecom je jeho nástupnickou organizací.

"Úřad se na případ dívá velmi přísně, protože firma se jednání dopustila opakovaně," uvedl Novák. Šetření zástupci úřadu prováděli v terénu, přímo u poškozených seniorů. Některým je i přes 90 let.

Air Telecom dnes znovu uvedl, že se žádného správního deliktu nedopustil. Společnost provozuje mobilní datovou síť U:fon v pásmu 400 MHz a poskytuje služby virtuálního operátora. Činnost externích obchodních zástupců zajišťovala v loňském roce pro Air Telecom podle vyjádření operátora dodavatelská firma. Z preventivních důvodů, aby Air Telecom získal nad činností obchodních zástupců důkladnou kontrolu, převzal později v této firmě rozhodující majetkový podíl.

"Ve spolupráci s ČTÚ jsme navíc průběžně vylepšovali některá z dalších preventivních opatření, která jsou nad rámec našich zákonných povinností. Jde například o verifikační hovor, ve kterém zákazník potvrzuje, že si je vědom přechodu k jinému poskytovateli služeb, nebo uvítací hovor, ve kterém zjišťujeme spokojenost zákazníka s prodejním procesem a funkčností služby," doplnili zástupci Air Telecomu v dnešním prohlášení.

Společnost O2, o které měli obchodníci Air Telecomu šířit, že končí se svou činností, se proti podobným praktikám podle mluvčí Lucie Pecháčkové dlouhodobě brání. "Kromě toho, že zákazníky varujeme před těmito typy podvodů například informacemi ve vyúčtování, samolepkami na dveře nebo webem radimeseniorum.cz, nyní nabízíme i přednostní znovuzapojení pevné linky podvedeným," uvedla.

Firma za podobné praktiky dostala již letos v únoru pokutu 120 000 korun. Předchozí pokutu operátor rovněž dostal kvůli klamavým praktikám při lákání nových zákazníků před dvěma lety. Zaměřoval se přitom také na seniory.

--------------------------------------------

Tip: Spočítejte si, kolik můžete ušetřit za volání >>

 

Právě se děje

Další zprávy