"Škoda 27Tr je plně nízkopodlažní kloubový trolejbus poháněný elektromotorem s možností jízdy i na trakční baterie. Vůz je vybaven elektrickým vytápěním, klimatizací stanoviště řidiče i interiéru pro cestující. Zkoušky tohoto trolejbusu poslouží DPP k výběru vhodné konfigurace vozidla, ale i pro nastavení optimálních provozních parametrů a zajištění provozních dat," uvedl Jan Šurovský, technický ředitel DPP.
Trolejbus je zajímavý právě trakční baterií, díky které nemusí být stále připojen na troleje. Na baterii ujede i deset kilometrů. V Praze je bateriový pohon nutnost, protože zde trolejové vedení kromě zkušební tratě na Prosek chybí.
Nový trolejbus patří plzeňskému dopravnímu podniku a na lince 58 bude fungovat necelé tři týdny. DPP hodlá v budoucnu elektrifikovat linku 140 mezi Palmovkou a Čakovicemi a nyní hledá, jaké stroje na trasu nasadí. Na lince 58 už nyní jezdí trolejbus Škoda 30Tr.
"Systém dynamického dobíjení bateriového trolejbusu Škoda 30Tr se nám v dlouhodobém zkušebním provozu osvědčil. Provoz linky číslo 58 dokazuje, že se nám daří technicky i ekonomicky zabezpečovat pravidelnou ekologickou dopravu pro pražské cestující," říká Petr Witowski, generální ředitel DPP.
Podle dopravního podniku by se systém dynamického nabíjení mohl uplatnit i na dalších páteřních autobusových linkách v hlavním městě. Posílil by tak ekologickou dopravu v Praze.