Jak dlouho bude schvalování aktualizace trvat, známo není. Asociace amerických pilotů v této věci uvedla, že je třeba certifikaci neuspěchat.
Na vylepšení softwaru stabilizačního systému MCAS svého nejrychleji prodávaného stroje začal americký výrobce letadel Boeing pracovat po loňské říjnové nehodě Boeingu 737 MAX společnosti Lion Air v Indonésii. Letoun tehdy spadl do Jávského moře a zahynulo přitom všech 189 lidí na palubě.
We hosted more than 200 airline pilots, technical leaders and government regulators today to demonstrate the proposed 737 MAX MCAS software update. Learn more: https://t.co/9R6GE81DJO
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) March 27, 2019
Podobné okolnosti tohoto neštěstí a pádu stejného typu letounu letecké společnosti Ethiopian Airlines 10. března po startu z Addis Abeby vyvolaly otázky kolem systému MCAS. Zatím však chybějí důkazy o tom, že možným problémem byl v obou případech stejný software.
Právě aktivace systému, který měl původně chránit letadlo před velkými úhly náběhu při nízkých rychlostech, je považována za velmi pravděpodobnou příčinu pádu obou letadel.
Podle serveru Zdopravy.cz změny v systému spočívají v tom, že nově bude porovnávat data z obou sensorů úhlů náběhu, nejen z jednoho. Pokud nebudou údaje souhlasit o více jak 5,5 stupňů, systém nebude aktivován a současně upozorní piloty. Současně piloti budou mít možnost kdykoliv převzít zpět kontrolu nad automatickým systémem, uvádí server.