Boeing si pozval 200 pilotů, aby jim ukázal nový software. Bude hlídat zmatená čidla

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
Aktualizováno 28. 3. 2019 9:08
Společnost Boeing ve středu oznámila, že upravila software pro svá letadla 737 MAX, změny mají zabránit chybné aktivaci stabilizačního systému. Americký Federální úřad pro letectví (FAA) softwarové změny prozatím neprověřil a neschválil, napsala v noci na pátek agentura Reuters.
Boeing 737 MAX
Boeing 737 MAX | Foto: Boeing

Jak dlouho bude schvalování aktualizace trvat, známo není. Asociace amerických pilotů v této věci uvedla, že je třeba certifikaci neuspěchat.

Na vylepšení softwaru stabilizačního systému MCAS svého nejrychleji prodávaného stroje začal americký výrobce letadel Boeing pracovat po loňské říjnové nehodě Boeingu 737 MAX společnosti Lion Air v Indonésii. Letoun tehdy spadl do Jávského moře a zahynulo přitom všech 189 lidí na palubě.

Podobné okolnosti tohoto neštěstí a pádu stejného typu letounu letecké společnosti Ethiopian Airlines 10. března po startu z Addis Abeby vyvolaly otázky kolem systému MCAS. Zatím však chybějí důkazy o tom, že možným problémem byl v obou případech stejný software.

Právě aktivace systému, který měl původně chránit letadlo před velkými úhly náběhu při nízkých rychlostech, je považována za velmi pravděpodobnou příčinu pádu obou letadel.

Podle serveru Zdopravy.cz změny v systému spočívají v tom, že nově bude porovnávat data z obou sensorů úhlů náběhu, nejen z jednoho. Pokud nebudou údaje souhlasit o více jak 5,5 stupňů, systém nebude aktivován a současně upozorní piloty. Současně piloti budou mít možnost kdykoliv převzít zpět kontrolu nad automatickým systémem, uvádí server.

Animace fungovaní problematických senzorů:

Video: Reuters
 

Právě se děje

Další zprávy