V první etapě do roku 2026 postaví E.On více než 400 dobíjecích bodů v 41 lokalitách. V další vlně pak bude následovat osazení zbývající stovky obchodních domů. Pak bude zákazníkům k dispozici více než 1000 dobíjecích bodů.
Stávající 50kilowattové stojany jsou už nyní nahrazovány výkonnějšími se standardem 75 kilowattů. Už to současným středně velkým elektromobilům jako Škoda Enyaq zrychlí obvyklé nabíjení do 80 procent kapacity z 50 na 40 minut.
Na základě zkušeností ze Skandinávie počítá E.On s potřebou dalšího zvyšování výkonu. Všechny lokality budou disponovat modulární technologií, díky níž bude možné bez stavebního zásahu výkon dále zvýšit. Cílem projektu jsou v každé lokalitě čtyři body s 300 kilowatty.
V Česku E.On spolupracuje i s dalšími obchodními řetězci, s Kauflandem se však poprvé dohodl na budování rozsáhlejších nabíjecích terminálů. Plánovaných tisíc bodů znamená průměrně sedm u každé ze 141 prodejen. Rekordně vysoká je také investice přesahující dvě miliardy korun.
Prohlášení obou stran otevřeně připouští, že výkonové řízení zajistí co nejefektivnější využití energetických limitů prodejen s cílem optimalizace dobíjecího výkonu. Což přeloženo do češtiny znamená, že za frekventovaného sobotního dopoledne nemusí být plný výkon k dispozici. Tak tomu ale je i v mnoha jiných případech.
Na druhou stranu je snahou E.Onu maximální přístupnost sítě pro neregistrované zákazníky. Stojany s výkonem od 150 kilowattů budou vybaveny terminálem pro platby kartou.
Spolupráce Kauflandu s E.Onem je výhodná pro obě strany. Prvnímu získá zákazníky s elektromobily, druhému zvýší využití nabíječek a rychlejší návratnost. To je důležité zejména v případech, kdy k budování infrastruktury nejsou dostupné dotace.
Ještě letos E.On zahájí stavební úkony například u prodejen v Českých Budějovicích, Karlových Varech, na Kladně, v Plzni, Zlíně, Vrchlabí, Znojmě i některých prodejen v Praze.