Vyzkoušeli jsme většinu verzí nové Škody Octavia ve sportovní verzi RS. Brali bychom benzinové kombi

Ondřej Běhal
10. 4. 2017 10:13
Základní karoserie liftback, ale i kombík. Benzin, i diesel. Automat, nebo manuál. Pohon předních i všech kol. Aktuálně.cz jako jedna z prvních redakcí v Česku vyzkoušela modernizované provedení sportovní verze Škody Octavia a podařilo se nám proklepnout většinu dostupných verzí. Testovali jsme Octavii RS na uzavřeném okruhu v rakouském Pachfurthu i na okolních silnicích a měli možnost ji porovnat i s běžnou variantou. Podívejte se do grafiky na naše dojmy z jednotlivých provedení nové Škody Octavia RS.

Podrobné porovnání nové Škody Octavia RS Combi s podobnými kombíky Ford Focus kombi ST a Peugeot 308 GT SW si můžete prohlédnout zde.

Foto: Ondřej Běhal

Klasická Octavia Combi 4x4 2,0 TDI/135 kW

Jelikož jsme na testování Octavie RS dorazili "obyčejnou" Octavií Combi v nejsilnějším naftovém provedení s pohonem všech kol, mohli jsme tyto verze přímo porovnat. Jde o zcela totožný motor, takže dynamika se neliší.

Testovaná verze navíc měla příplatkové nastavování tuhosti tlumičů z místa řidiče, takže jsme nastavili Sport a vyrazili na závodní okruh. Rozdíly v jízdních vlastnostech jsme poznali pouze v těch nejprudších zatáčkách projížděných pod plynem, a částečně byly asi dané i menšími koly (sedmáctipalcovými místo osmnáctek u RS).

Klasická Octavia Combi 4×4 má mít o něco nižší spotřebu, což se ukázalo i v praxi. Na totožném okruhu, jako jsme jeli s RS Combi 4x4, konzumovala průměrných 5,9 l nafty na 100 km (o tři deci méně než stejně motorizované RS). V laboratorních podmínkách je rozdíl 0,2 l (4,9 vs. 5,1 l u RS).

Z toho vyplývá, že naftové RS s pohonem všech kol dává smysl spíše kvůli mírně odlišnému designu. Klasická Octavia Combi 4×4 s příplatkovými černými koly ale také nevypadala vůbec zle.

Foto: Ondřej Běhal

Cenové porovnání RS vs. klasika

A co říká pohled do ceníků? Octavia RS Combi 4×4 stojí 847 900 korun. Klasická Octavia Combi se stejným motorem se dá pořídit už od 717 900 korun ve druhém stupni výbavy Ambition. Ten je ale mnohem chudší než RS. Srovnatelnější Style stojí 769 900 korun, ale nedostanete sportovní sedačky, máte o palec menší kola, chybí některé exteriérové doplňky typické pro RS. 

Kdo tedy hodně dá na vnější dojem, sáhne po RS, i když u provedení 4x4 nedostane o moc sportovnější auto.

Nejlevnější Octavia RS liftback s benzinovým motorem 2.0 TSI/169 kW a manuálním řazením stojí 696 900 korun. Podobně výkonný benzinový motor klasická Octavia liftback nenabízí, u ní je nejvýkonnější benzinovou motorizací 1.8 TSI/132 kW.

 

Právě se děje

Další zprávy