Vyzkoušeli jsme většinu verzí nové Škody Octavia ve sportovní verzi RS. Brali bychom benzinové kombi

Ondřej Běhal
10. 4. 2017 10:13
Základní karoserie liftback, ale i kombík. Benzin, i diesel. Automat, nebo manuál. Pohon předních i všech kol. Aktuálně.cz jako jedna z prvních redakcí v Česku vyzkoušela modernizované provedení sportovní verze Škody Octavia a podařilo se nám proklepnout většinu dostupných verzí. Testovali jsme Octavii RS na uzavřeném okruhu v rakouském Pachfurthu i na okolních silnicích a měli možnost ji porovnat i s běžnou variantou. Podívejte se do grafiky na naše dojmy z jednotlivých provedení nové Škody Octavia RS.

Podrobné porovnání nové Škody Octavia RS Combi s podobnými kombíky Ford Focus kombi ST a Peugeot 308 GT SW si můžete prohlédnout zde.

Foto: Ondřej Běhal

Standardní výbava

Škoda Octavia RS nabízí po modernizaci ve standardní výbavě nově světlomety pouze s LED technikou a to na přídi i na zádi. Výjimkou jsou mlhovky s klasickými žárovkami. Mezi speciality RS patří také dvojité sportovní koncovky výfuků nebo červené brzdové třmeny. 

V interiéru je to například tříramenný sportovní volant se zploštěním ve spodní části a logem RS.

Foto: Škoda Auto

Manuální řazení

Vyzkoušeli jsme si i šestistupňovou manuální převodovku, která podle nás ke sportovně laděnému autu stále patří víc než současný šestistupňový automat.

Bohužel jsme ji testovali v kombinaci s nepříliš sportovně laděnou verzí - naftovým kombíkem s pohonem předních kol. Přesto byla jízda s manuálním řazením úplně jiným zážitkem. Jak to u třetí novodobé generace Octavie bývá, řazení není úplně samozřejmé a nesmí se při něm moc "tlačit na pilu", pokud se ale vyvarujete křečovitosti a horlivosti, nebudete s ním mít žádný problém.

Průměrnou spotřebu s touto verzí v běžném rakouském provozu s občasným předjížděním jsme naměřili rovných šest litrů. Výrobce udává v laboratorních podmínkách 4,9 l.

 

Právě se děje

Další zprávy