Vyzkoušeli jsme většinu verzí nové Škody Octavia ve sportovní verzi RS. Brali bychom benzinové kombi

Ondřej Běhal
10. 4. 2017 10:13
Základní karoserie liftback, ale i kombík. Benzin, i diesel. Automat, nebo manuál. Pohon předních i všech kol. Aktuálně.cz jako jedna z prvních redakcí v Česku vyzkoušela modernizované provedení sportovní verze Škody Octavia a podařilo se nám proklepnout většinu dostupných verzí. Testovali jsme Octavii RS na uzavřeném okruhu v rakouském Pachfurthu i na okolních silnicích a měli možnost ji porovnat i s běžnou variantou. Podívejte se do grafiky na naše dojmy z jednotlivých provedení nové Škody Octavia RS.

Podrobné porovnání nové Škody Octavia RS Combi s podobnými kombíky Ford Focus kombi ST a Peugeot 308 GT SW si můžete prohlédnout zde.

Foto: Ondřej Běhal

Kombík, 4x4

Kombík s pohonem všech kol působil na závodní dráze o něco těžkopádněji než liftback, záď jsem tady cítil o něco více než u benzinových verzí. 

Zajímavé také je, že nám nikoli poprvé základní naladění podvozku kombíku připadalo o něco tužší než u liftbacku. Modernizovaná Octavia včetně RS ale může mít nové za příplatek nastavování tuhosti tlumičů z místa řidiče a komfortní mód dojem lehkého nepohodlí možná daný i tím, že všechna zkoušená auta měla příplatková osmáctipalcová kola (základ pro RS jsou sedmnáctky, maximum devatenáctky) zcela setře. Rozdíl mezi sportovním a komfortním módem pozná i laik.

Spotřeba tohoto auta v běžném rakouském provozu s občasným předjížděním činila 6,2 l, výrobce udává v laboratorních podmínkách 5,9 l.

Konečně se také dostáváme ke kontroverznímu "čtyřokému" designu. Shodli jsme se s kolegy z jiných reakcí, že naživo auto vypadá mnohem lépe než na fotkách a k Octavii RS, jejíž design přídě má více křivek než klasická verze, se lépe hodí. Domníváme se, že to prodeji modely díky odlišení od menšího Rapidu nakonec spíše prospěje.

Foto: Ondřej Běhal

Sedadla

Standardní výbavu Octavie RS představují sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, která by mohla mít stejně jako provedení u běžné Octavie o něco delší sedáky, ale v zatáčkách dobře drží tělo.

Na snímku vidíte příplatkovou verzi sedadel s čalouněním alcantara/kůže, která působí výrazně hodnotněji než základní provedení a příplatek 7500 korun za ni považujeme za přijatelný. Také elektrické nastavování sedadel patří k příplatkovým prvkům.

 

Právě se děje

Další zprávy