Mild-hybrid, klasický hybrid i plug-in hybrid. Vyjma zcela elektrického provedení nabídne nový Tucson všechny typy elektrifikovaného pohonu. Pro klasické spalovací motory málem nezbylo místo.
Nakonec budou pod kapotou jen dva - benzinová šestnáctistovka T-GDI s přeplňováním o výkonu 110 kW a turbodiesel 1.6 CRDi s výkonem 85 kW. Obě motorizace budou mít výhradně šestistupňovou manuální převodovku, benzinový čtyřválec volitelně nabízí pohon všech kol s několika jízdními režimy.
Vstupní branou mezi elektrifikované varianty je mild-hybrid, využívající elektrický systém s napětím 48 V. Stejnou technologii nabídla již končící generace. V této verzi budou k dispozici zážehové motory 1.6 T-GDI o výkonu 110 nebo 132 kW a také diesel 1.6 CRDi o výkonu 100 kW. U benzinových motorů je možné vybírat z manuální šestistupňové převodovky nebo dvouspojkového automatu se sedmi stupni, naftový agregát má výhradně ruční ústrojí.
Šestistupňová převodovka je podobně jako u zmodernizované i30 inteligentní. To znamená, že při uvolnění plynového pedálu se motor odpojí od převodovky a auto přejde do režimu takzvaného plachtění. Při opětovném sešlápnutí plynu anebo brzdy se motor opět nastartuje i se zařazeným rychlostním stupněm. Celé to, podle automobilky, šetří především palivo. Přesné hodnoty ale zatím Hyundai nezveřejnilo. Standardně pak mají všechny mild-hybridy pohon předních kol, silnější benzin a diesel nabízí volitelně i pohon všech kol.
Třetí variací pohonu je klasický hybrid, který kombinuje benzinovou 1.6 T-GDI s elektromotorem a akumulátorem s kapacitou 1,49 kWh. Systémový výkon tohoto provedení je 169 kW, přičemž se zrychlením z 0 na 100 km/h za rovných osm sekund jde i o nejrychlejší nabízenou verzi. Na výběr je pohon předních nebo všech kol výhradně se šestistupňovým automatem. Příští rok nabídku doplní ještě plug-in hybrid se systémovým výkonem 195 kW.
Celkově je nová generace Tucsonu jen o kousek větším vozem než jeho předchůdce. Na délku má o 20 mm více, což znamená rovných 4,5 metru, mezi nápravami je o 10 mm více. Hodnota 2680 mm je mezi konkurenčními SUV nadprůměrná. Auto je také o 15 mm širší a 5 mm vyšší než doposud. Hyundai má tím pádem větší vnitřní prostor na zadních sedadlech, čemuž pomáhají i akumulátory elektrifikovaných verzí umístěných pod nimi.
Zvětšil se dále zavazadlový prostor. Čistě benzinové provedení, které je největší, má nově 620 až 1799 litrů, naopak nejmenší naftový mild-hybrid nabízí 546 až 1725 litrů. Ostatní motorizace jsou mezi těmito dvěma hodnotami. Ke komfortu cestujících na palubě pak vedle více místa přispějí i volitelné adaptivní tlumiče.
Poměrně výraznou proměnou prošel vnější design vozu, za jehož ztvárněním stojí především digitální technologie. Zvětšila se maska chladiče, na kterou přímo navazují hlavní diodová světla. Ta i svým tvarováním vypadají jako součást masky s geometricky tvarovanou mřížkou. Z profilu vyniknou zvýrazněný tvar blatníků v kombinaci s hranatými podběhy nebo volitelné dvoubarevné lakování. Zadní světla jsou navzájem propojená lištou, zajímavým detailem je logo automobilky z leštěného skla. Celkem bude k dispozici devět laků karoserie a kola s průměrem 17 až 19 palců.
Ztvárnění kabiny do jisté míry připomíná novou generaci modelu i20. A to především stejným volantem. Tucson má také dvojici obrazovek s úhlopříčkou 10,25 palce. Jedna je před řidičem a tvoří přístrojovou desku, druhá je výstupem multimediálního systému s navigací. Nechybí rozhraní Android Auto ani Apple CarPlay, a to i ve spojení se základním osmipalcovým rádiem. Mezi příplatky figuruje také třeba prémiové audio Krell.
Výraznou novinkou je fakt, že Hyundai u Tucsonu zcela zanevřelo na fyzická tlačítka. Všechny funkce se ovládají buď přes multimediální systém, anebo dotyková tlačítka. Spadá tam třeba i nová třízónová automatická klimatizace. I kvůli absenci klasických ovladačů pak interiér působí poměrně futuristicky. A dá se očekávat, že tlačítka budou absentovat i v dalších modelech jihokorejské automobilky.
Rozšířena byla také nabídka bezpečnostních asistentů. Nově tak má Tucson třeba pomocníka pro jízdu na dálnici, který kombinuje adaptivní tempomat s asistentem řízení v jízdním pruhu. Auto si tak samo udržuje rychlost a bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a zároveň se snaží držet ve zvoleném jízdním pruhu. SUV také umí číst dopravní značky a podle povolené rychlosti automaticky upravovat nejvyšší možnou rychlost vozidla nebo upozorňovat na rozjezd auta vpředu.
Hybrid a plug-in hybrid mohou mít také funkci samočinného parkování nebo naopak vyparkování, kdy může řidič auto navigovat pomocí chytrého klíče, aniž by v něm musel fyzicky sedět. Vedle klasického sledování mrtvých úhlů pak Tucson umí pomocí kamer zobrazit situaci za vozidlem i na displeji digitálních budíků - stačí aktivovat blinkr a řidiči se zobrazí situace za vozidlem vpravo či vlevo dle zvolené změny jízdního pruhu. Podobnou funkci už delší dobu nabízí některé americké modely Hyundai a Kia, v Evropě jde ale pořád o novinku.
Výrobu nové generace Tucsonu bude i nadále zajišťovat závod v moravskoslezských Nošovicích. Většina variant se do prodeje v Evropě dostane ještě před koncem roku, na začátku toho následujícího přijedou plug-in hybrid i sportovně orientovaná výbava N Line. A spekuluje se také o představení čistě sportovní verze N.