Vše, co jste nevěděli o emisích CO2 v automobilové dopravě. Mají limity vůbec smysl?

Lukáš Vaverka
6. 2. 2019 15:29
Emise CO2 v automobilové dopravě jsou v Evropě ožehavým tématem. V závěru loňského roku EU schválila striktní zpřísnění pravidel pro rok 2030. Potíže jsou ale už s nejbližším milníkem, hned příští rok budou muset automobilky u nových aut splnit limit, který je při stávajícím vývoji nedosažitelný. Co nás čeká a jaký to bude mít vliv na trh s novými auty?
Jak Volkswagen Golf, tak i Škoda Superb v testu uspěly.
Jak Volkswagen Golf, tak i Škoda Superb v testu uspěly. | Foto: Radek Pecák

6. Jak si tyto limity rozumí s novou metodikou měření spotřeby?

Jedním slovem nijak. Nová norma WLTP slouží pro homologaci aut, pro posuzování jejich emisí CO2 se ale využívá přepočet na původní normu NEDC. WLTP se do nových limitů nestihlo zapracovat a ani k tomu nebyla motivace. Takový krok by jen zbytečně upozornil na to, jak je celý systém snižování CO2 založený na laboratorních testech spotřeby odtržený od reality.

 

Právě se děje

Další zprávy