Ničíte si auto a za servis platíte o tisíce navíc. Důvody, proč nekupovat velká kola

Vladislav Jasan
28. 1. 2019 6:02
Kupujete-li nové auto, budete patrně v pokušení zaškrtnout celou řadu příplatkových položek výbavy. I prodejce se nejspíš bude snažit vás přesvědčit, že pakety výbav za zvýhodněné ceny jsou neodolatelné. Některé komfortní, designové nebo bezpečnostní prvky se opravdu mohou hodit, u některých časem zjistíte, že je nevyužíváte… a některé vás mohou při provozu auta přijít pěkně draho.

V seriálu o výbavě, které je lepší se vyhnout, se v prvním díle věnujeme velkým kolům. Při výběru nového auta láká zaškrtnutí příslušné kolonky příplatkové výbavy s většími ráfky.

A to samé platí i při výběru ojetiny. Kdo by odolal, když v autobazaru stojí vedle sebe dva modely s identickou motorizací, ale jednomu to na ráfcích o větším rozměru mnohem více sluší? Jenže pozor. Velká kola totiž značně zvyšují provozní náklady a mají i další negativa. Vysvětlíme jaká.

Foto: Ondřej Běhal

Hlavní negativum velkých kol

Kola dělají auto, říká se. Je sice pravda, že ráfky o větším průměru nejednomu vozu opravdu sluší, ale každá mince má dvě strany. Velká kola jsou snad nejmarkantnějším příkladem výbavy, která prakticky bez rozdílu značky/modelu/motorizace zvyšuje provozní náklady v prvním i druhém gradu. Sice lépe vypadají, a i pro jízdu mohou (ale nemusí) mít několik výhod, avšak seznam záporů je u nich opravdu dlouhý.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Němečtí sociální demokraté mají nové vedení, předsedy se stali Eskenová a Walter-Borjans

Novými předsedy německé vládní sociální demokracie (SPD) se v pátek stali členka Spolkového sněmu z Bádenska-Württemberska Saskia Eskenová a exministr financí Severního Porýní-Vestfálska Norbert Walter-Borjans. Rozhodl o tom sjezd SPD v Berlíně, který tak potvrdil výsledky celostranického hlasování z konce listopadu. Oba politici, kteří mají stranu vyvést z hluboké krize, jsou vnímáni jako kritici vlády velké koalice SPD a CDU/CSU kancléřky Angely Merkelové.

Zdroj: ČTK
Další zprávy