Automobilový průmysl už těžkým obdobím procházel, protože jej stíhaly skandály ohledně podvodů při měření škodlivých emisí a musel se přizpůsobovat přechodu od spalovacích motorů na ekologičtější způsoby pohonu. Další ránu mu zasadila koronavirová krize spolu s jejími ekonomickými dopady.
Za celý letošní rok by se počet nových prodaných vozů mohl snížit o 20 procent na 2,8 milionu, domnívá se šéf VDIK Reinhard Zirpel. Tak málo nových aut se naposledy prodalo v roce 1989, kdy země procházela koncem studené války a znovusjednocováním.
Ale i toto číslo je podle Zirpela optimistické. "Kumulativní propad do konce června představuje minus 35 procent," řekl. "Abychom se dostali na minus 20 procent, muselo by ve druhé polovině roku nastat velmi silné oživení," dodal.
Zvýšila se nicméně poptávka po elektromobilech a hybridech do zásuvky. V první polovině roku by se jich podle odhadu mohlo prodat 90 000, což představuje nárůst o 90 procent.
Německá vláda přitom začátkem června ještě zvýšila pobídky na pořízení auta do zásuvky. Podle údajů Spolkového úřadu pro hospodářství a kontrolu vývozu, ale zatím tyto navýšené pobídky nemají velký vliv na prodeje. V červnu bylo podáno 8234 žádostí, méně než v předchozích měsících.
Výsledky z německého trhu s novými auty kontrastují s posledními čísly z Francie. Tam za červen vykázal trh meziroční nárůst 1,2 procenta. I tak je ale i v zemi galského kohouta první pololetí ve znamení takřka čtyřicetiprocentního mínusu.