Dopravu si bez nich dnes nedokážeme představit, přitom instalace prvního skončila naprostým fiaskem. Řeč je o semaforu, který se poprvé objevil před 155 lety v Londýně. Tehdy to byl šestimetrový stožár s plynovými světly a několika rameny, které upravovaly dopravu kočárů či povozů. Jenže výbuch plynu přínos revolučního zařízení zcela přehlušil, plně doceněný byl až o řadu let později.
Patent na semafor se třemi světly
Pravděpodobně v Houstonu v roce 1922 a následně pak v New Yorku se objevily první automatizované elektrické semafory, kdy světla ovládal časovač, a nikoliv osoba policisty. Městům to pomohlo ušetřit miliony dolarů ročně.
V roce 1923 si pak afroamerický vynálezce Garrett Morgan nechal semafor, který měl ještě jednu fázi, která řidiče upozornila, že se mění dopravní situace ze "stůj" na "jeď" či naopak (jeho verze neměla světla, ale ramena). Už bez bzučáku nebo zvonků. Morgan byl prvním Afroameričanem s vlastním automobilem v Clevelandu, zbohatnout se mu povedlo především na vynálezu plynové masky. K vynálezu ho inspirovala prý těžká nehoda mezi povozem a automobilem a myšlenka na to, jak by mohl bezpečnost dopravy vylepšit. Od General Electric za patent dostal 40 tisíc dolarů, podle CNN ekvivalent dnešních 700 tisíc dolarů.