Tři měsíce s Peugeotem 5008: stárnoucí, ale pořád útulnou garsonku na kolech pořídíte za dobrou cenu

Ondřej Běhal
21. 6. 2016 14:07
Tři měsíce jsme testovali rodinný Peugeot 5008 v sedmimístném provedení. Mezi jeho největší přednosti patří geniálně variabilní interiér, dobrá cena a výborný naftový motor. Interiér po šesti letech na trhu zastaral, ale zůstává příjemným místem na dlouhé cesty.
Peugeot 5008 patří mezi nejnižší vozy kategorie MPV, trochu připomíná kombi.
Peugeot 5008 patří mezi nejnižší vozy kategorie MPV, trochu připomíná kombi. | Foto: Ondřej Běhal

"Tak jedeme, chlapi. Za půl hodiny máme výkop," velím coby hrající trenér a zakladatel týmu na malý fotbal a do sedmimístného Peugeotu 5008 se hrnou všemi dveřmi včetně těch pátých brankáři, obránci, záložníci i útočníci. Vzhledem k tomu, že hrajeme v počtu 5 plus gólman, spolkne tahle pojízdná garsonka celou sestavu i s náhradníkem.

Nastupovat na třetí řadu sedadel se dá i mnohem pohodlněji než pátými dveřmi.
Nastupovat na třetí řadu sedadel se dá i mnohem pohodlněji než pátými dveřmi. | Foto: Ondřej Běhal

Dokonce za třetí řadou sedadel zbývá místo i na tašku s dresy a fotbalové míče. Dvoumetrový stoper Lukáš sice koleny tlačí na sedačku před sebe, ale přesto se do auta kompaktního rozměru vejde sedm dospělých nebo dospívajících bez většího remcání.

Když po zápase celou sestavu rozvezu domů, stačí párkrát zatáhnout za poutko a sedmimístný minibus se změní během pár desítek vteřin v dodávku, do které úplně v pohodě hodím nerozložené horské kolo a můžu jet vyplavit laktát ze svalů do lesa za Prahou.

Foto: Ondřej Běhal

Kolega Roman pro změnu vyrazil s pojízdnou garsonkou, kterou jsme v redakci zkoušeli tři měsíce, na inspekční cestu do Chorvatska s celou rodinou. A ocenil třeba samostatná sedadla ve druhé řadě, na která se dobře připevňují dětské sedačky, nebo praktické drobnosti v podobě sklápěcích stolečků jako v letadle či protislunečních roletek ve všech oknech.

Peugeot 5008 na trhu už kroutí šestý rok života, takže v něm není všechno úplně high tech. Chybí třeba dnes už zcela běžné dotykové displeje, bezpečnostní asistenty nebo tlačítka na volantu. Některé plasty a páčky působí lacině. Přesto ale interiér neztratil útulnost, která navozuje pohodu při jízdě.

Foto: Ondřej Běhal

Roman si stěžoval i na obří čelní sklo, které spolu s příplatkovou panoramatickou střechu dělá z auta někdy příliš vyhřátý skleník. Na druhou stranu ale vysoká míra prosklení pomáhá dobrému výhledu.

Celkem jsme s Peugeotem 5008 poháněným naftovým motorem 1.6 BlueHDI v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou ujeli více než sedm tisíc kilometrů se spotřebou šest litrů podle palubního počítače, která po přepočítání na základě reálného tankování vychází o tři až čtyři desetiny výš.

Podrobná recenze

Peugeot 5008 jsme už testovali v několika variantách. Podrobnou recenzi, která shrnuje všechny naše zkušenosti s tímto autem, naleznete zde.

Konzumace paliva se ale s postupným zajížděním motoru výrazně snižovala. Roman jel v červnu do Chorvatska a zpět za 5,6 l a to jsme zapomněli přezout ze zimních gum na letní... Těsně před návratem s celkově dvanácti tisíci najetými kilometry dosáhl testovaný Peugeot 5008 stále na zimních pneumatikách spotřeby 4,1 l nafty při ustálené rychlosti 90 km/h a 6,2 l při 130 km/h. Výrobcem udávaná spotřeba 4,4 l pro sedmnáctipalcová kola tak nepůsobí při jízdě s prázdným autem a lehkou nohou jako úplné sci-fi.

Porovnání spotřeby s konkurencí

Nejúspornější komkpaktní MPV s naftovým motorem a automatickou převodovkou je Citroën C4 Picasso se stejným agregátem jako má Peugeot 5008 - tedy 1.6 BlueHDI/88 kW EAT6. Podle výrobce se spokojí s 3,8 l nafty na každých 100 km.

Testovaný Peugeot 50008 by si měl na základních šestnáctipalcových kolech vystačit se 4,2 l nafty/100 km.

Nejžravějším vozem kategorie s turbodieselem a automatem je Kia Carens 1.7 CRDi AT s výrobcem udávanou spotřebou 6,1 l nafty/100 km.

Automatická převodovka funguje ve většině situací logicky, spolu s kultivovaným motorem vytvářejí hladké spojení, se kterým se jezdí pohodově a bez stresu. Zvláště tátům a mámám s početnějšími rodinami, jejichž pozornost neustále narušují potomci, tuto kombinaci vřele doporučuji.

Peugeot 5008 patří mezi cenově nejpříznivější až sedmimístná kompaktní MPV, pokud nepočítáme osobní verze dodávek. Nabízí se výhradně s naftovými motory. Dobře vybavená akční verze Style, kterou jsme zkoušeli, se prodává od 505 tisíc korun v pětimístném provedení s motorem 1.6 BlueHDI a manuálním řazením. Porovnali jsme ji s dalším "dědečkem" na trhu Renaultem Grand Scénic, a naopak zcela novým Volkswagenem Touran; podívejte se zde.

 

Právě se děje

Další zprávy