Jan Matoušek
16. 10. 2018 15:05
Zatímco v průběhu letošního roku Toyota svou modelovou nabídku výrazněji neupravovala, v příštích dvanácti měsících přinese na trh několik modelů naráz. Generační výměnou projdou dva stěžejní modely, k nimž se přidá i nová vlajková loď automobilky. A řeč není jen o návratu modelu Camry do Evropy, ale i příchodu nové generace supersportovní Supry. Začíná se také jednat o budoucnosti miniaut z Kolína. Přinášíme rozhovor s Matthewem Harrisonem, viceprezidentem evropské Toyoty pro prodeje a marketing.
Brexit
Brexit, tedy vystoupení Velké Británie z Evropské unie, se blíží a jednou z oblastí, která bude tímto rozhodnutím výrazně zasažena je automobilový průmysl. Mnoho automobilek má v ostrovní zemi své výrobní závody, mezi nimi i Toyota, která v továrně v Burnastonu bude vyrábět i novou Corollu. A někteří výrobci právě kvůli Brexitu uvažují od přesunu produkce jinam, Japonci ale do této společnosti nepatří. Už jenom proto, že investovali množství financí do přizpůsobení továrny na novou platformu TNGA, na níž stojí nejen Corolla.
Klíčové je nicméně podle Harrisona uzavřít obchodní dohodu mezi Británii a Evropskou unií, kam míří až 87 procent aut z Burnastonu. "Máme asi 50 kamionů, které denně projíždí skrz Eurotunel (51 km dlouhý tunel, spojující Velkou Británii a Francii, který leží pod hladinou moře - pozn. red.). Takže jakýkoliv problém na hranicích by mohl znamenat ohrožení kontinuity produkce," vysvětluje.