V Česku chceme auta vyrábět i nadále, říká v rozhovoru viceprezident Toyoty

Jan Matoušek Jan Matoušek
16. 10. 2018 15:05
Zatímco v průběhu letošního roku Toyota svou modelovou nabídku výrazněji neupravovala, v příštích dvanácti měsících přinese na trh několik modelů naráz. Generační výměnou projdou dva stěžejní modely, k nimž se přidá i nová vlajková loď automobilky. A řeč není jen o návratu modelu Camry do Evropy, ale i příchodu nové generace supersportovní Supry. Začíná se také jednat o budoucnosti miniaut z Kolína. Přinášíme rozhovor s Matthewem Harrisonem, viceprezidentem evropské Toyoty pro prodeje a marketing.
Foto: Výrobci

Budoucnost Toyoty Aygo

O budoucnosti Toyoty Aygo, či obecně kolínských trojčat, se však v poslední době i tak poměrně dost spekuluje. Segment miniaut totiž není z nejsilnějších a v době zvyšování nákladů kvůli emisím by možná některým firmám dávalo smysl objemově menší segmenty opustit. Výkonný viceprezident evropské Toyoty Hiroaki Nanahara nicméně zájem o konec v segmentu vyvrací. "My chceme pokračovat, ale je otázkou jak," uvedl pro Aktuálně.cz k budoucnosti Ayga.

Ve hře je například i čistě elektrická verze příští generace kolínských trojčat. Aby ale vznikla, musí se na jednotné podobě domluvit Toyota s PSA. "Je to něco, co budeme probírat v následujících zhruba dvanácti měsících," naznačil Harrison časový rámec, kdy by mělo být o další podobě aut z TPCA jasno. Jisté ovšem je, že současná generace Ayga dožije s litrovým benzinovým motorem, hybrid či dokonce elektromobil v plánech nejsou.

 

Právě se děje

Další zprávy