Jan Matoušek
16. 10. 2018 15:05
Zatímco v průběhu letošního roku Toyota svou modelovou nabídku výrazněji neupravovala, v příštích dvanácti měsících přinese na trh několik modelů naráz. Generační výměnou projdou dva stěžejní modely, k nimž se přidá i nová vlajková loď automobilky. A řeč není jen o návratu modelu Camry do Evropy, ale i příchodu nové generace supersportovní Supry. Začíná se také jednat o budoucnosti miniaut z Kolína. Přinášíme rozhovor s Matthewem Harrisonem, viceprezidentem evropské Toyoty pro prodeje a marketing.
První elektromobil
Toyota je průkopníkem hybridního pohonu a i kvůli němu letos snadno vyhověla přísnějším emisním limitům Euro 6c. Dřív nebo později ale budou i čisté elektromobily, které Japonci na rozdíl od konkurence zatím nemají, nutností. "Elektromobil chceme nabídnout ve správný čas správnému trhu. Různé země mají totiž různě vyvinutou infrastrukturu," zdůrazňuje Hiroaki Nanahara. "Ale máme jasnou strategii. Od roku 2020 představíme více než deset aut čistě na elektřinu," dodává.
"Myslíme si, že je na čisté elektromobily moc brzy a hybridy jsou pro většinu trhů mnohem lepším řešením," doplňuje ho Harrison s tím, že především z uživatelského hlediska (doba nabíjení, dojezd či dostupnost) je elektromobily ještě nutné vylepšit.
Příčina, proč Toyota tolik velebí hybridy, by ale mohla tkvět právě v tom, že čisté elektromobily zatím nemá. Pokud se trh výrazně brzy odkloní od hybridů, které jsou základním kamenem značky, může mít Toyota problémy.