Lexus budoucnosti sám objede chodce a předvídá auto za rohem. V roce 2020 bude jezdit bez řidiče

Jan Matoušek Jan Matoušek
6. 10. 2017 14:26
Dopravní nehody bez obětí a v budoucnu jejich úplný konec. Takto ambiciózními plány disponuje japonská Toyota, už dnes jeden z lídrů v oblasti bezpečnosti automobilů. Aby mohli Japonci cíle dosáhnout, neustále zdokonalují asistenční systémy, nabízené pro takřka všechny v Evropě prodávané modely. Nejnověji se do nabídky dostává systém, který sám objede chodce v případě hrozící nehody. Od roku 2020 pak Toyota začne postupně zavádět systém pro automatizované řízení. Jak bude fungovat, a jak fungují i další bezpečnostní asistenty jsme zjišťovali na technologickém semináři v Bruselu. Podrobnosti najdete v následující grafice.

Přehled nových modelů Toyota na českém trhu najdete zde, nové vozy Lexus potom tady.

Foto: Jan Matoušek

Dvě koncepce automatizovaného řízení

Automatizované řízení je velkým tématem většiny automobilek, Toyota proto představila koncepci, kde se mu věnuje ve dvou rovinách. Ta první a známá i od jiných značek se označuje jako Chauffeur. Řidič je v tu chvíli pouze pasažér a auto se řídí samo. Druhá koncepce se jmenuje Guardian a v ní je řidič stále ústřední postavou za volantem. K ruce má však asistenční systémy, které mu výrazně pomáhají. Například pokud by řidič za volantem usnul, systém sám převezme řízení a předejde tak nehodě. Jak ale již bylo řečeno, za normálních podmínek je řízení auta v rukou člověka.

 

Právě se děje

Další zprávy