Co je nového?
Zmodernizovaný Tiguan se svým vzhledem přiblížil osmé generaci Golfu (jeho test najdete zde). To znamená do boků protažená přední světla, nově i s diodovou Matrix světelnou technologií, odlišnou masku chladiče s novým logem Volkswagenu či upravené nárazníky na obou koncích vozu. Právě poslední úprava zapříčinila mírné prodloužení SUV o 23 mm na celkových 4486 mm. Rozvor náprav o délce 2677 mm však zůstal nezměněn. Kufr pojme 615 až 1655 litrů, dlužno také podotknout, že Volkswagen zatím odhalil pouze krátkou verzi vozu, až sedmimístný Allspace na modernizaci zatím čeká.
V kabině se tak velká revoluce jako při přechodu z Golfu sedmé na osmou generaci neudála. Základní rozvržení je stejné jako před modernizací, to znamená třeba samostatný panel na ovládání klimatizace, byť s dotykovými posuvníky. Dotykové plošky jsou nově i místo tlačítek na volantu. Aktualizována byla technologie multimediálních systémů, nechybí nadále volitelné digitální budíky s úhlopříčkou 10,25 palce.
Při pohledu do ceníku Tiguanu bude leckdo překvapen poměrně úzkou nabídkou motorů. Aktuálně totiž zahrnuje pouze benzinovou 1.5 TSI Evo s výkonem 110 kW a manuální šestistupňovou nebo sedmistupňovou samočinnou převodovkou DSG se dvěma spojkami, respektive dvoulitrové TDI o stejném výkonu, ale pouze s automatickou převodovkou (manuál by měl být ale rovněž v budoucnu dostupný). Zato lze nicméně volit mezi pohonem předních nebo všech kol.
V blízké budoucnosti se ale nabídka rozšíří. Benzinový dvoulitr TSI nabídne 140 nebo 180 kW, naftový dvoulitr TDI pak ještě 147 kW. Právě od výkonu 140 kW bude mít SUV standardně pohon všech kol, což platí i pro novinku v nabídce - sportovní verzi R s benzinovým dvoulitrem o výkonu 235 kW. Naopak další novinka, plug-in hybrid o výkonu 180 kW (tedy stejně jako třeba ve Škodě Octavia RS iV), čtyřkolku nemá.