Vlastní síť rychlodobíječek je jedna z příčin úspěchu Tesly. U starších Modelů S a X firma dokonce nabízela dobíjení na Supechargerech zdarma. Síť však také byla dlouhou dobu určena jen a pouze automobilům americké značky, ostatní elektromobily v ní dobíjet nemohly. Zejména v západní Evropě nebo USA to bylo nešťastné, síť Superchargerů je tam poměrně hustá. V Česku v současné době stojí na sedmi místech, na celém světě na 2700.
O možnosti otevření sítě Superchargerů ostatním výrobcům již delší dobu mluvil Elon Musk, vše záleželo na podmínkách, za nichž by se ostatní výrobci podíleli na nákladech. Německý ministr dopravy Andreas Scheuer nedávno oznámil, že chce s Teslou o podobném kroku jednat. Nyní se podle všeho ledy pohnuly, minimálně v Norsku a Švédsku.
Tesla podle webu Electrek jedná s krajem Vestland v západním Norsku. Ráda by získala tamní finanční pobídky na výstavbu rychlodobíječek. To má však jednu zásadní podmínku, musí být přístupné i elektroautům ostatních výrobců.
Zástupci Vestlandu pak Electreku potvrdili, že je vedení Tesly ujistilo o tom, že firma má v plánu od září roku 2022 svoje stanice otevřít ostatním. Pokud to neudělá, norské úřady jí dotaci podle vlastního vyjádření nedají.
Podobné informace přicházejí podle webu Teslarati také ze Švédska, kde americká firma zažádala o dotaci na výstavbu šesti dobíjecích stanic. I tam musí být dobíječky přístupné autům ostatních výrobců a Tesla to potvrdila v žádosti o udělení státního příspěvku.
Zatím je otázkou, jestli Tesla k podobnému kroku přistoupí i v globálním měřítku. V rámci Evropy by nicméně podobný krok byl jednodušší, protože stanice jsou podle Electreku vybaveny CCS konektorem. Ten využívá drtivá většina elektroaut dostupných na trhu.