Jan Matoušek
23. 8. 2018 13:02
Přestože Lada Vesta má výraznější prodejní čísla prakticky pouze v Rusku, patří mezi stovku nejprodávanějších aut Evropy. AvtoVAZ, výrobce vozů s plachetnicí ve znaku, se tak úspěch snaží co nejvíce zužitkovat. Na jaře proto svůj bestseller oděl do terénního kabátku, pro druhou polovinu roku pro změnu počítá se sportovním vzezřením, o které se postarala divize Lada Sport. Klasický evropský hot hatch však od Vesty Sport nečekejte. Podívejte se, s čím sportovní Lada přichází.
Pod kapotou
Nejdůležitější součástí každého sportovního vozu je jeho mechanika. Výsostné postavení pak mezi ní má motor. V útrobách Vesty Sport pracuje zážehová osmnáctistovka, která má 106 kW (145 k). Jedná se o upravený motor ze standardního modelu, kde má 90 kW (122 k). Rusové také zvedli hladinu točivého momentu ze 170 na 187 Nm. Jednotka sice plní normu Euro 5, podle ruských médií je ale připravena i k plnění vyšší normy Euro 6.