Které ojetiny jsou nejspolehlivější a kterým se raději vyhnout? Poradí nový žebříček

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 8. 2021 6:02
Na spolehlivost nových i ojetých aut se zaměřují mnohé statistiky a žebříčky. Jeden takový vydává i britský motoristický magazín What Car?, který se zaměřuje na auta až do pěti let stáří. Primárně jsou tedy objektem jeho zájmu ojetiny, data o nich pak sbírá přímo od majitelů. Letos se zeptal více než 16 tisíc z nich a vyšel mu detailní žebříček toho, která auta jsou nejspolehlivější.
Foto: BMW

Rodinná auta - BMW řady 1

BMW řady 1 je prostě držák. Mezi rodinnými auty, jak What Car? označuje segment kompaktů, si minulá generace z let 2011 až 2019 odvezla první místo a celkové skóre 98,7 procenta. Vysoké hodnocení zajistily především verze s benzinovým motorem - u nich se pokazilo jen šest procent aut, s turbodieselem naproti tomu hned 30 procent. Hlavní problémy? Klimatizace, výfuk, podvozek a elektrické díly nesouvisející s motorem. Vše se ale povedlo vyřešit do jediného dne a zadarmo.

Dominanci řady 1 potvrdila i aktuální generace, která v provedení s benzinovými motory skončila třetí s hodnocením 96,9 procenta, přičemž problémy se objevily na brzdách nebo palivovém systému, všechny vozy ale v servisu strávily déle než týden. Mezi obě BMW se vklínilo současné Hyundai i30 s 97,4 procenta, ale také velkorysou zárukou. Problémové jsou brzdy a převodovka nebo spojka, tvrdí Britové.

Na opačném konci žebříčku jsou současné generace Hondy Civic, Opelu Astra a Mercedesu třídy A. Poslední trojcípá hvězda dosáhla jen na 84,8 procenta, přičemž nějaký problém zasáhl skoro třetinu aut. Za vyřešení některých závad navíc museli majitelé tučně zaplatit. Problémy se objevily na elektrice mimo motor, v interiéru nebo na klimatizaci. Astru (pokazila se skoro třetina) trápí rovněž nemotorová elektrika, stejně jako baterie nebo závady na motoru a převodovce či spojce. U Civicu se objevila závada ve čtvrtině případů, souvisela mimo jiné s klimatizací, baterií, karoserií, motorem nebo nemotorovými elektrickými díly.

Minulá generace Škody Octavia s benzinovým motorem skončila osmá s hodnocením 95,5 procenta, s naftovou jednotkou ale až šestnáctá (z 24 aut) s hodnocením 93,6 procenta.

 

Právě se děje

Další zprávy