Rychlost supersportů v rodinném balení. Splašená kombi proslavilo Audi, má je i Škoda

Jan Matoušek Jan Matoušek
19. 7. 2019 6:02
Nabídka ostrých hatchbacků a SUV je v současné době široká, naproti tomu sportovní kombi jsou úzce profilovanou skupinou automobilů. Přitom spojení praktické karoserie a silného motoru je na první pohled zajímavou kombinací. V těchto dnech navíc slaví jeden ze symbolů této třídy 25 let od svého vzniku. V galerii si proto můžete připomenout nejen Audi RS2 Avant, ale i některé další "splašené" kombíky z minulosti i současnosti.

Mercedes-Benz třídy E AMG Kombi - Velký bratr

AMG upravovalo už předchůdce Mercedesu třídy E s karoserií kombi - řady S123 a S124. Proto nepřekvapí, že s příchodem generace S210 se na přelomu století ukázalo i provedení 55 AMG. Oproti sedanu šlo, podobně jako u třídy C, o spíše okrajovou záležitost s několika stovkami vyrobených kusů. Pod kapotou se objevil osmiválec s 260 kW v kombinaci s automatem a pohonem zadních kol.

U další generace třídy E (S211, na snímku vlevo) se kombi ve verzi AMG stalo již nedílnou součástí nabídky. Chvíli po sedanu tak přišla verze E 55 AMG s kompresorem přeplňovaným osmiválcem o výkonu 350 kW, automatem a pohonem zadních kol. Zrychlení? Za 4,8 vteřiny. Ještě o dvě desetiny byl rychlejší následovník E 63 AMG s osmiválcem o výkonu 378 kW, který dostal třeba i upravený automat.

Verze E 63 AMG se objevila i u generace S212. V počáteční fázi byl pod kapotou osmiválec s 386 kW, automatem a pohonem zadních kol. Zrychlení na stokilometrovou rychlost zabralo 4,6 vteřiny. Postupně se zmenšil objem osmiválce, přidalo se ale dvojité přeplňování, takže výkon stoupl na 410, respektive 430 kW. Přidal se i pohon všech kol, takže se u nejsilnější verze dostalo zrychlení pod čtyři vteřiny.

Současná třídy E (S213, na snímku vpravo) se jako AMG nabízí ve verzích E 53 (ta je mild-hybridní) a E 63. Nejsilnější E 63 je vybavena čtyřlitrovým dvakrát přeplňovaným osmiválcem o výkonu 420 nebo 450 kW. Nechybí pohon všech kol a devítistupňový automat, na stovku tak auto doslova vystřelí za 3,6, respektive 3,5 sekundy. To už není ohrožení supersportů, to už je jako supersport. Ovšem s velkým kufrem a spoustou místa.

 

Právě se děje

Další zprávy