"Nechceme být považováni jen za lokalitu, kde se montují součástky. Chceme být pokládáni rovněž za lokalitu, kde se činí rozhodnutí a kde se přemýšlí o tom, jak má vypadat auto budoucnosti," cituje DPA ministra.
Slovensko by proto chtělo pozměnit strukturu svého automobilového průmyslu, který se nyní opírá především o výrobu. "Chceme se více zaměřit na výzkum a vývoj," řekl Lajčák na okraj Světového ekonomického fóra (WEF) v Davosu.
Výroba automobilů na Slovensku v loňském roce vystoupila nový na rekord. Celkem se vyrobilo přes 1,1 milionu aut proti 1,09 milionu v roce předchozím. Země si tak v přepočtu na obyvatele udržela postavení světové jedničky v produkci aut. Své závody mají v zemi pod Tatrami automobilky Jaguar Land Rover, Kia Motors, Volkswagen a skupina PSA.
Lajčák uvedl, že plánovaná nová továrna automobilky Volkswagen v Turecku nebude mít pro Slovensko žádné důsledky. "Nic tím neztratíme. Jsme s přítomností Volkswagenu na Slovensku velmi spokojení," prohlásil.