reklama
 
 

Škodovka zdražuje svá auta, nejvíce modely Yeti a Octavia RS

2. 12. 2014 8:16
Nejméně od prvního prosincového dne zdražuje vůz Rapid - "jen" o pět tisíc korun.

Mladá Boleslav - Od prvního prosince zdražila mladoboleslavská automobilka Škoda všechny své aktuální modely. Zvýšení cen se netýká pouze vozu Fabia, jehož třetí generace se teprve začíná prodávat.

Nejprodávanější model Octavia ve většině verzí a motorizací zdražil o osm tisíc korun jak ve variantě liftback, tak i kombi. Sportovní verze RS je ode dneška dražší o 13 tisíc korun. Výjimkou je pouze akční verze Ambition Fresh, která dokonce o sto korun zlevnila. Podrobné informace o změnách cen jednotlivých výbav a motorizací najdete zde. To, jak nyní vychází cenové srovnání s konkurenty na trhu, konkrétně verze octavia liftback s Fordem Focus a Volkswagenem Golf, si můžete přečíst na tomto místě. Podobné srovnání, tentokrát ovšem verze kombi s Hyundai i30 kombi a Peugeotem 308 SW přináší server vybermiauto.cz

Nejcitelněji pocítí nové ceny zájemci o model Škoda Yeti. Ten plošně zdražil o dvanáct tisíc korun u prostředního stupně výbavy s označením Ambition, nebo o patnáct tisíc korun u nižší výbavy Active či vyšších stupňů Elegance a Laurin&Klement.

Rapid i Rapid Spaceback zdražují o pět tisíc korun, superb o osm tisíc a citigo o 8 500 Kč. Nejlevnější Škodovka se tedy dá nyní pořídit za 195 400 Kč.

Změny v ceníku zahrnují i přidání některých nových motorů pod kapotu určitých modelů. Pro všechny vozy nyní Škoda nabízí za příplatek 990 korun prodlouženou záruku na pět let nebo sto tisíc ujetých kilometrů.

Nutná harmonizace

Podle mluvčího Škody Vítězslava Pelce je zdražení důsledkem harmonizace cen.

"Novou cenovou politikou doporučených cen vybraných modelových řad značky Škoda reagujeme nejen na negativní externí vlivy, ale zároveň přinášíme větší transparentnost směrem ke koncovým zákazníkům. V rámci celé prodejní sítě Škoda Auto v České republice nebudou totiž k finální ceně vozu účtovány žádné další náklady - například příprava vozu či náklady na dopravu k dealerovi, což je praxe, která je na tuzemském trhu u řady značek poměrně hojně využívaná," vysvětluje mluvčí.

Ke zmiňovaným vnějším vlivům podle Pelce patří zejména vývoj kurzu koruny a související nárůst vstupních nákladů.

autoři: Radek Pecák, Ondřej Běhal | 2. 12. 2014 8:16

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama