Škodovka mění design. Po autech teď ožijí i prodejci

Ekonomika Jiří Hovorka Ekonomika, Jiří Hovorka
21. 11. 2013 15:16
Přes 5300 obchodních míst Škoda dostane do konce roku 2015 nový vzhled.
Nová podoba prodejen z venkovního pohledu
Nová podoba prodejen z venkovního pohledu | Foto: Škoda Auto

Praha - Přes 5300 obchodních míst Škoda Auto po celém světě dostane do konce roku 2015 nový vzhled. Změna vychází z nového designu značky a je součástí "růstové strategie", v jejímž rámci chce automobilka zvýšit své celosvětové prodeje nejméně na 1,5 milionu vozů ročně. Loni prodala 939 tisíc aut.

Nyní v novém konceptu funguje celosvětově 55 obchodních míst, z toho sedm v ČR. Do konce letošního roku jich má být v Česku 11. Celkové uspořádání autosalonů má po proměně působit podstatně mladším a dynamičtějším dojmem.

„Největší modelovou ofenzívou v historii značky posilujeme naši pozici mezinárodně činné velké automobilky," dodává Koucký. Škoda se v říjnu stala desátým nejprodávanějším autem v zemích Evropské unie a Evropského sdružení volného obchodu (Švýcarsko, Norsko, Island a Lichtenštejnsko).

Výdaje na přestavbu autosalonu si bude každý prodejce hradit sám. Škoda zajistila přípravu konceptu a vybrala dodavatele, což přineslo snížení ceny a zachování standardu kvality.

Modely zdraží o tisíce korun

V rámci zmíněné strategie automobilka v uplynulých dvou letech aktualizovala svou modelovou paletu a rozšířila ji do nových segmentů. V roce 2013 představila Škoda osm nových nebo kompletně přepracovaných modelů.

Průběžným výsledkem největší modelové ofenzívy v historii podniku je modelová paleta začínající minivozem Citigo, přes nový model Rapid a novou Octavii a končící důkladně přepracovanou vlajkovou lodí Superb a Superb Combi.

Již v roce 2011 zavedla Škoda Auto nový firemní design. Důležitou součástí nového designu je přepracované logo s motivem okřídleného šípu. „Celková prezentace značky je mladší a modernější než dříve," říká mluvčí automobilky Vítězslav Pelc.

Škoda Auto v předchozích dnech také zdražila své modely. Za Superb nyní zákazníci zaplatí 544 900 korun, což je zdražení o 5000 Kč. Superb Combi stojí po zdražení 574 900 korun. Škoda Citigo Active zdražila o 2000 korun na 183 900 korun, u Škody Fabie se o 1000 korun zvýšil výbavový stupeň Elegance a všechny dieselové motorizace napříč výbavovými stupni.

Cena rapidu ve výbavovém stupni Active se plošně zvýšila o 4000 korun na 306 900 korun. Model Roomster je dražší o tisícikorunu u všech dieselových provedení, akční model Trumf zůstává beze změny.

 

Právě se děje

Další zprávy