Začíná prodej nové fabie. V čem jsou lepší konkurenti?

V porovnání s minulou generací se nová fabia snížila a rozšířila.
Nejlevnějším konkurentem ve třídě malých hatchbacků je nyní v Česku vůz Dacia Sandero. Rumunský produkt lze koupit už za 174 900 korun. Základní výbava je ovšem chudá.
Z těch vozidel, která se skutečně dají poměřovat s fabií, se cenově nejvýhodnějším jeví Nissan Micra. Za cenu 224 900 korun získá zájemce vůz, v jehož výbavě má šest airbagů, klimatizaci, rádio, dálkově ovládané centrální zamykání a palubní počítač.
Zájemci hledající co možná nejúspornější malý hatchback by neměli opominout novou generaci Opelu Corsa s motorem 1,3 CDTi a výkonem 70 kW. Na ujetí sta kilometrů potřebuje jen 3,3 litru nafty. Je to o 0,1 litru méně než u fabie s motorem 1,4 TDi 66 kW.
Úsporněji než fabia dokáže jezdit i Toyota Yaris. Spotřeby 3,3 litru na sto kilometrů ovšem dosahuje díky kombinaci benzinového motoru a elektromotoru. Jde tedy pouze o verzi Hybrid.
Foto: Radek Pecák
Radek Pecák Radek Pecák, Ondřej Běhal
11. 11. 2014 6:35
Nová Škoda Fabia v provedení hatchback právě nyní vstupuje na trh. Projděte si přehled největších konkurentů.

Prodejci Škoda Auto dnes začínají přijímat objednávky na novou generaci vozu modelu Fabia v provedení hatchback. Cena začíná na úrovni 234 900 korun.

Základní varianta s tříválcovým benzinovým motorem 1,0 (44 kW) obsahuje šestici airbagů, centrální zamykání, systém start&stop, elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu, signalizaci nezapnutých bezpečnostních pásů na všech sedadlech a multikolizní brzdu.

Větší zájem ale automobilka očekává o variantu "paket Plus" s cenou 239 900 korun. Za pětitisícový příplatek totiž nabídne mimo jiné klimatizaci, vyhřívaná zpětná zrcátka a elektrické stahování předních okének.

Vedle už zmíněného benzinového tříválce 1,0 MPI ve variantách 44 kW (60 k) a 55 kW (75 k) může novou fabii pohánět také benzinový přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI/66 kW (90 k) a naftový tříválec 1,4 TDI/66 kW (90 k). Vrcholem nabídky agregátů jsou zážehový čtyřválec 1,2 TSI/81 kW (110 k) nebo vznětový agregát 1,4 TDI/77 kW (105 k).

Zájemci mohou vybírat z patnácti barevných odstínů karoserie, které v kombinaci se čtyřmi verzemi takzvaného Colour Conceptu (barevný paket pro střechu, A-sloupky, vnější zpětná zrcátka a kola z lehké slitiny) a řadou provedení interiérů vytváří celkem 125 kombinací exteriéru a interiéru.

V porovnání s minulou generací vůz vypadá výrazně sportovněji. Je totiž o devět centimetrů širší a tři centimetry nižší. Délka se - i přes zvětšení vnitřního prostoru a kufru - téměř nezměnila.

Připravili jsme přehled hlavních konkurentů nové fabie. Do fotogalerie se dostanete kliknutím na úvodní obrázek (nahoře).

Podrobné srovnání jednotlivých parametrů nové fabie s jejími hlavními konkurenty na českém trhu najdete také na webu vybermiauto.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy