Sportovní vizáž pro rodinný hatchback. Škoda uvádí Scalu Monte Carlo

Sportovní vizáž pro rodinný hatchback. Škoda uvádí Scalu Monte Carlo
Scala se po premiéře, která se odehraje na frankfurtském autosalonu letos v září, začne oficiálně prodávat také ve verzi Monte Carlo.
Vůz se pozná podle vizuálně sportovně laděných detailů, má černé kryty zrcátek, černou masku chladiče, prvky na spoileru a také speciální kola.
Scala byla první, která dostala nápis Škoda na víku pátých dveří. V případě Monte Carla je tento nápis černý.
Interiér se také mírně oživoval, Monte Carlo má sportovněji tvarovaná sedadla s červenými bočnicemi, červenou nití je také obšitý volant a kůže na hlavici řadicí páky. Zobrazit 5 fotografií
Foto: Škoda Auto
Eva Srpová Eva Srpová
2. 9. 2019 15:50
Výbavová verze Monte Carlo je u současných Škodovek vyhrazená pro kompaktní auta a má tradici. Vizuálně sportovně laděnou variantu měla jako první Fabia, a to v roce 2011, tedy sto let od první slavné rallye, která se jezdí na území monackého knížectví (a mimo něj) již od roku 1911. Poté následovaly další modely - miniauto Citigo, dále také Rapid i Yeti. Škoda nyní aktuální modelovou nabídku doplňuje o Scalu Monte Carlo. Premiéru bude mít na frankfurtském autosalonu, objednaná auta se dostanou k zákazníkům koncem tohoto roku.

"Značka Škoda slavila na Rallye Monte Carlo jedny z největších úspěchů ve své sportovní historii. Například vůz Škoda Popular Sport se v roce 1936 umístil ve své třídě na druhém místě, v roce 1977 ve své kategorii pro změnu získala Škoda 130 RS double a úspěšná tu byla také soutěžní verze modelu Škoda Fabia," uvádí automobilka ve své tiskové zprávě.

Verze Monte Carlo mají vždy přidat konvenčním verzím na osobitosti a vzbudit alespoň vizuálně sportovní dojem. Černé prvky na karoserii - mřížka chladiče a lízátko na spoileru, černé kryty zpětných zrcátek a černé prahy -, k tomu větší kola (17 nebo na přání i 18") a černý nápis Škoda na víku pátých dveří jsou prvky, kterými se Monte Carlo odlišuje od běžného modelu.

K sériové výbavě patří také zatmavená zadní okna, panoramatická střecha a prodloužené sklo pátých dveří včetně černého střešního spoileru.

Decentně se kouzlilo také v interiéru. Verze Monte Carlo má sportovněji tvarovaná sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami a čalouněním speciálními potahy s červenou linkou. Ta se opakuje také obšitím na volantu a na hlavici řadicí páky.

Kolik Scala Monte Carlo bude stát, automobilka zatím nezveřejnila, pouze potvrdila, že varianta bude k dispozici ke všem motorizacím v nabídce, tedy i pro základní tříválec 1.0 TSI o nesportovním výkonu 70 kilowattů.

 

Právě se děje

Další zprávy