Řídili jsme nový Volkswagen Touareg. Obr z Bratislavy nemá skoro žádné chyby

Jan Markovič Jan Markovič
21. 5. 2018 16:38
Velké SUV ve své třetí generaci neschová záměr uspět hlavně na čínském trhu. Jenže jeho jízdní vlastnosti, výbava, ale i praktičnost jej řadí mezi nejlepší vozy, které si v současnosti na trhu můžete pořídit. Kdo si počká, vybere si později z větší nabídky motorů. To vše a další informace, které jsme posbírali během prvních jízd s novým Volkswagenem Touareg najdete v následující přehledné grafice.
Foto: Volkswagen

Motor

Pokud si chcete pořídit Touareg ihned, máte zatím jen jedinou možnost. Pod kapotu si objednat středně výkonný naftový šestiválec s třílitrovým objemem. Má sílu 286 koní a točivý moment 600 Nm. To je o něco méně než silnější z dvojice nabízených šestiválců pro Audi Q7. Do konce roku se ale v nabídce ještě objeví slabší dieselový motor a také silnější benzinová jednotka. Od března 2019 by měl být k dispozici rovněž parádní naftový osmiválec, který známe z Audi SQ7.

Zpět ale k motoru, který jsme testovali nyní. Šestiválec díky vysokému točivému momentu dodává autu docela slušnou dynamiku, nicméně trhač asfaltu to není. Stačí ale k pocitu dominance na silnici, může mít rozumnou spotřebu okolo 8 litrů nafty na 100 km a navíc je velmi dobře odhlučněn. Vlastně tak moc, že v kabině pak víc vyniká valivý zvuk pneumatik. Jednotka si také dobře rozumí s osmistupňovým automatem.

 

Právě se děje

Další zprávy