Spojení automobilových gigantů pod lupou. Fiat a PSA přepisují automobilovou mapu

Jan Matoušek Jan Matoušek
7. 11. 2019 6:02
V minulém týdnu došlo ke spojení dvou automobilových gigantů. Francouzské PSA se provázalo s italsko-americkým koncernem Fiat Chrysler a jejich cílem je vytvořit čtvrtou největší automobilku planety. Jaké značky nová automobilka obsáhne i co by to pro oba výrobce mohlo do budoucna znamenat, rozebíráme v následující galerii.
Foto: Fiat

Pohled do Evropy

Nejen světovými prodeji živa je automobilka. Například pro PSA zůstává naprosto stěžejní Evropa. A i tam se nově vzniklá automobilka přibližuje vrcholu. Soudě dle kombinovaných prodejů za první tři čtvrtletí letošního roku by spojení PSA a FCA zaznamenalo v Evropské unii druhé místo s 2,657 milionu prodaných vozů. To je těsně za vedoucím Volkswagenem s 2,863 milionu prodaných kusů. Vyplývá to alespoň ze statistik Evropské asociace automobilových výrobců.

Zároveň by se nově vzniklé spojení mohlo stát největším evropským prodejcem SUV (před Volkswagenem) a lehkých užitkových vozů. Upozornil na to magazín Fiat Group World. Pokud by se počítala čísla za první pololetí roku 2019, prodala by nová automobilka v Evropě 697 tisíc SUV a 502 tisíc lehkých užitkových vozidel. Především v oblasti dodávek to znamená 37 procent celého segmentu.

Vzpomeňme, že právě na poli dodávek už spolu FCA a PSA pracují přes 40 let a v současnosti vyrábějí společně velké modely Jumper, Boxer a Ducato. Začátkem letošního roku se navíc obě firmy dohodly na prodloužení spolupráce do roku 2023 a zapojení Opelu.

 

Právě se děje

Další zprávy