Mercedes představil třídu X. Má základ v Nissanu, sebevědomou cenu a celou řadu konkurentů

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 26. 7. 2017 21:45
Spolupráce koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan přináší ovoce oběma stranám. Zatímco Japonci se tak dostali k vybraným pohonným jednotkám a na základě Mercedesu třídy A postavili kompaktní Infiniti Q30, Němci pro změnu využili know-how v oblasti užitkových vozidel. Nejprve adaptovali Renault Kangoo a udělali z něj Mercedes-Benz Citan, pak vzali Nissan NP300 Navara a předělali jej na Mercedes-Benz třídy X. V následující grafice najdete nejen představení novinky s trojcípou hvězdou, ale také krátkou charakteristiku vybraných konkurentů z Japonska, Itálie nebo Německa.

Pokud vás zajímají nové vozy Mercedes-Benz, dostupné na českém trhu, klikněte na tento odkaz.

Ford Ranger

Ranger není žádným nováčkem, ostatně v prodeji se toto jméno poprvé objevilo začátkem osmdesátých let v USA. Do Evropy se jako dvojče Mazdy Série B dostalo koncem devadesátých let a současná generace se představila v roce 2011. Její výhodou je variabilita nabízených verzí, na českém trhu totiž jde koupit dvoumístnou verzi s jednoduchou kabinou, čtyřmístnou verzi s prodlouženou kabinou a pětimístnou verzi s dvojkabinou. Délka všech verzí přesahuje pět metrů, rozvor náprav má 3220 mm. Terénní schopnosti podporují nejen světlá výška 229 milimetrů, ale též standardně montovaný připojitelný pohon všech kol. Ten je zkombinován výhradně s turbodiesely - 2.2 TDCi má 96 nebo 118 kW, 3.2 TDCi má 147 kW. Šestistupňová manuální převodovka je standardem, oba silnější motory mohou mít i šestistupňové samočinné ústrojí. Ložná plocha má podle kabiny na délku 2317, 1847 nebo 1549 mm, nosnost se pohybuje od 952 do 1208 kilogramů. V celkem čtyřech výbavách Ranger s jednoduchou kabinou aktuálně začíná na 609 719 korunách s DPH, s dvojitou kabinou pak na 784 806 korunách s DPH.

 

Právě se děje

Další zprávy