Mercedes představil třídu X. Má základ v Nissanu, sebevědomou cenu a celou řadu konkurentů

Jan Matoušek Jan Matoušek
Aktualizováno 26. 7. 2017 21:45
Spolupráce koncernu Daimler a aliance Renault-Nissan přináší ovoce oběma stranám. Zatímco Japonci se tak dostali k vybraným pohonným jednotkám a na základě Mercedesu třídy A postavili kompaktní Infiniti Q30, Němci pro změnu využili know-how v oblasti užitkových vozidel. Nejprve adaptovali Renault Kangoo a udělali z něj Mercedes-Benz Citan, pak vzali Nissan NP300 Navara a předělali jej na Mercedes-Benz třídy X. V následující grafice najdete nejen představení novinky s trojcípou hvězdou, ale také krátkou charakteristiku vybraných konkurentů z Japonska, Itálie nebo Německa.

Pokud vás zajímají nové vozy Mercedes-Benz, dostupné na českém trhu, klikněte na tento odkaz.

Pod kapotou i šestiválec

Při pohledu na techniku je jasné, že základem je Nissan NP300 Navara (a dalším sourozencem Renault Alaskan). Třída X tak má žebřinový rám, tuhou zadní nápravu a světlou výšku 202 milimetrů. Tu lze příplatkovým odpružením o dalších 20 milimetrů zvětšit. Brodivost Mercedesu je 600 milimetrů, nájezdové úhly jsou 28,8 a 23,8 stupně, které příplatkové odpružení zvětší na 30,1 a 25,9 stupně. Pod kapotou bude naftový čtyřválec o objemu 2,3 litru. Ve variantě X 220 d má jedno turbodmychadlo a výkon 120 kW, varianta X 250 d má turbodmychadla dvě a výkon 190 kW. Pohon zadních nebo připojitelný pohon všech kol (volitelně s uzávěrkou zadního diferenciálu) kombinuje vůz se šestistupňovou manuální převodovkou, u X 250 d zaměnitelnou za sedmistupňový automat s voličem jízdních režimů. V příštím roce se do prodeje dostane třílitrový naftový šestiválec X 350 d se stálým pohonem všech kol, automatickou převodovkou, výkonem 190 kW a točivým momentem 550 Nm. Pro vybrané trhy v Africe a na Blízkém východě má Mercedes v nabídce benzinový model X 200 s výkonem 122 kW a pohonem zadních kol. Prodej vozu v Evropě začne v listopadu letošního roku, produkci bude mít na starosti barcelonská továrna Nissanu. Příští rok bude třída X uvedena v jižní Africe, Austrálii a na Novém Zélandu. Latinská Amerika se dočká v roce 2019, pro tamní trhy bude auto vyjíždět ze závodu Renaultu v argentinské Cordobě.

 

Právě se děje

Další zprávy