reklama
 
 

Rusové jdou proti Dacii Logan MCV se silnými zbraněmi. Lada Vesta SW je praktická a atraktivní

19. 7. 2017 15:10
Lada Vesta se za první polovinu letošního roku stala třetím nejprodávanějším vozem na ruském trhu. V porovnání se stejným obdobím loni to tak znamená až padesátiprocentní nárůst registrací. AvtoVAZ, který má výrobu vozů Lada na starosti, navíc zatím nabízel pouze sedan. Teď se k němu přidává praktické kombi, a to rovnou ve dvou variantách. Obě jsou designově atraktivní, navíc mají variabilní interiér.

Kompaktní kombi se na rozdíl od stejné karoserie o segment níže těší v Evropě stále vysoké popularitě. Mezi úplné novinky z doby nedávno minulé se řadí Fiat Tipo Kombi, Hyundai i30 kombi nebo Renault Mégane Grandtour. Omlazovací kúru mají za sebou například zástupci koncernu Volkswagen - Seat Leon ST, Škoda Octavia Combi a Volkswagen Golf Variant. Do stejné třídy míří také Lada s modelem Vesta SW, jehož hlavním rivalem ale nebude koncernová trojice, nýbrž Dacia Logan MCV. Vedle klasicky střiženého modelu ukázali Rusové také provedení Cross s plastovým obložením karoserie, kontrastující s výraznou oranžovou barvou, a zvýšenou světlou výškou.

Dacia Logan MCV vs. Lada Vesta SW vs. Škoda Octavia Combi

Dacia Logan MCV

Rozměry (d/š/v): 4492/1733/1519 mm
Rozvor náprav: 2634 mm
Kufr: 573/1518 l
Zážehové motory: 1.0 SCe (54 kW), 1.2 16V (54 kW), 0.9 TCe (66 kW)
Vznětové motory: 1.5 dCi (66 kW)
LPG: 0.9 TCe (66 kW)
Cena od: 189 900 Kč

Lada Vesta SW

Rozměry (d/š/v): 4410/1764/1512 mm
Rozvor náprav: 2635 mm
Kufr: 480/825 l
Zážehové motory: 1.6 (78 kW), 1.8 (88 kW)
Cena od: nestanovena

Škoda Octavia Combi

Rozměry (d/š/v): 4670/1814/1465 mm
Rozvor náprav: 2686 mm
Kufr: 610/1740 l
Zážehové motory: 1.0 TSI (85 kW), 1.4 TSI (110 kW), 1.8 TSI (132 kW)
Vznětové motory: 1.6 TDI (85 kW), 2.0 TDI (110/135 kW)
CNG: 1.4 G-Tec (81 kW)
Cena od: 437 900 Kč

Ta má hodnotu 203 milimetrů, což je o 25 milimetrů více než v případě klasického kombi. Ani výchozích 178 milimetrů není málo, Cross se pak minimálně v tomto ohledu vyrovná některým SUV. Na délku mají obě verze 4410 milimetrů, což je v porovnání s kompaktními kombíky na českém trhu vůbec nejméně (na jejich přehled se podívejte tady). O to zajímavěji vypadá rozvor náprav s hodnotou 2635 milimetrů, který naopak vyrovná Golf Variant a překoná například Toyotu Auris Touring Sports nebo Hondu Civic Tourer.

Nejdůležitější veličinou u vozu kategorie kombi je velikost zavazadlového prostoru, případně celková variabilita interiéru. Základní objem kufru Vesty SW je 480 litrů, pod podlahou je však k dispozici dalších 95 litrů úložného prostoru. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 2 : 1, po jejich sklopení, kdy však podle fotek nevznikne rovná ložná plocha, pak Vesta nabídne zavazadlový prostor s objemem 825 litrů. Měřena je tato hodnota ale pouze po úroveň bočních oken.

Pokud vezmeme základní objem bez místa pod podlahou, má Vesta nejmenší kufr ve třídě. Jestliže obě hodnoty sečteme, vzroste objem na 575 litrů, což už je hodnota mírně nadprůměrná. Udávaná maximální hodnota zavazadelníku je však naprosto podprůměrná.

Vedle podprůměrného objemu Lada nabízí i několik "simply clever" řešení. Na dně dvojité podlahy tak je praktický organizér, do boků Rusové umístili háčky na tašky, malou poličku a uzavíratelný odkládací box. Celý náklad je navíc možné upevnit sítí. Dále v kufru nechybí podsvícení a zásuvka na 12 voltů.

Jak vypadá Lada Vesta SW, si prohlédněte na mnoha oficiálních fotografiích.

Na zadních sedadlech by v porovnání se sedanem mělo být více místa v oblasti hlavy, rozvor náprav i celková délka se totiž neliší. Podle našich zkušeností se sedanem je to právě prostor nad hlavou, kde Vesta zaostává za konkurencí nejvíce. Naopak v podélném směru se může měřit i s nejlepšími. Mezi předními sedadly je odkládací box, doplněný volitelnou chladicí přihrádkou o objemu 14 litrů před spolujezdcem. Z prostředního sedadla vzadu je možné udělat loketní opěrku, do níž jsou integrovány držáky nápojů. Lada také nabízí vyhřívání zadních sedadel.

Design má stejně jako u sedanu na svědomí Steve Mattin, bývalý návrhář Mercedesu nebo Volva. Odlišnosti mezi oběma karosářskými variantami jsou viditelné především v zadní části, kde je například moderní propojení zadního skla s boční linií oken. Světlům, masce chladiče a prolisům dominuje motiv písmene X. Také palubní deska není oproti sedanu v ničem odlišná, za zmínku stojí především třístupňové vyhřívání sedadel, multimediální systém s dotykovou obrazovkou a navigací a možnost jednotlivé knoflíky ovládat také v rukavicích.

Podívejte se, jak vypadá aktuální nabídka ruské Lady. Její auta je možné koupit například na Slovensku.

Ačkoliv nabídku pohonných jednotek Lada nezveřejnila, dá se očekávat přítomnost stejných motorů jako u sedanu. To znamená atmosférické zážehové čtyřválce o objemu 1.6 nebo 1.8 litru. Menší má 78 kW, větší 88 kW. V obou případech je možná volba mezi pětistupňovou manuální nebo robotizovanou převodovkou. Sedan pak nedávno přijel také s pohonem na CNG.

Na ruském trhu se Lada Vesta SW a SW Cross objeví ve druhé polovině letošního roku, očekávat lze také její příchod na evropské trhy. Oficiální zastoupení má ruská automobilka například v Německu, v Maďarsku nebo na Slovensku. V Česku je kvůli problémům s oficiálním dovozcem (více jsme o situaci psali zde) zájemce o novou Ladu odkázán na individuální dovoz.

autor: Jan Matoušek | 19. 7. 2017 15:10

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama