Foto: Drsňák Ford Ranger dostal nový kabát. Testovali jsme ho v brodech i výjezdech

Foto: Drsňák Ford Ranger dostal nový kabát. Testovali jsme ho v brodech i výjezdech
Pick-upy zaplnily na trhu mezeru po terénních autech, ze kterých se většinou stala vyměklá SUV. Ford Ranger ani jeho konkurenti se terénu nebojí. Poslední generace Fordu Ranger, který se pro evropský trh vyrábí v Jižní Africe, od svého uvedení na trh v roce 2011 zaznamenala v Evropě výrazný nárůst prodejů, loni to byl nejprodávanější evropský automobil této kategorie.
V terénu patří Ranger s klasickou rámovou konstrukcí a tuhou zadní nápravou odpruženou listovými pery mezi nejzdatnější modely ve třídě terénních pick-upů. Může se pochlubit ve své třídě nejlepší brodivostí (800 mm).
Velká vzdálenost podvozku Fordu Ranger od země neboli světlá výška (230 mm) a také solidní nájezdové úhly mu dávají skvělé předpoklady k tomu, aby suverénně zdolával i těžší terén.
Změněný design přední části s novou maskou i světlomety dává automobilu subtilnější výraz, nicméně rozměry se nezměnily. I nadále budou v nabídce varianty karoserie: dvoumístný a dvoudveřový SingleCab, 2+2místný SuperCab bez středového sloupku a pětimístný a čtyřdveřový DoubleCab (na snímku). Výbavy mají čtyři stupně od XL přes XLT, Limited až po nejvyšší Wildtrak. Už v té základní však najdete třeba vyhřívané přední sklo, klimatizaci, audiosystém s bluetooth nebo sedm airbagů.
Foto: Jiří Kaloč
Jiří Kaloč
8. 4. 2016 7:35
Na český trh přijíždí vylepšený terénní pick-up Ford Ranger. Inovovaná verze se chlubí výraznějším designem, novými jízdními asistenty a nižšími provozními náklady. Základní model SingleCab 2.2 TDCI XL přijde na 491 900 Kč bez DPH. Protože jde o pracanta, který se nejlépe cítí v drsných podmínkách, vyzkoušeli jsme ho na terénním polygonu zahrnujícím i hluboké brody a strmé výjezdy. Podívejte se do fotogalerie, co všechno dokáže.
 

Právě se děje

Další zprávy