První elektrické BMW z Číny může potrápit Teslu. Porazit ale musí Audi a Mercedes

Jan Matoušek Jan Matoušek
11. 8. 2020 6:02
Nabídka elektromobilů neroste jen směrem dolů k menším a dostupnějším vozům, ale i směrem nahoru, kde cena nehraje až tak zásadní roli, naopak důležitější jsou dynamické parametry, dlouhá výdrž baterie a prémiová image podpořená karoserií SUV. Po Audi a Mercedesu takové auto ukazuje i BMW v podobě modelu iX3. Co nabízí proti německým konkurentům či Tesle? Porovnali jsme je v následující galerii.

BMW iX3 - od 1 859 000 korun

Audi e-tron, Jaguar I-Pace i Mercedes-Benz EQC. Všechny tyto modely už mají za sebou nějaký ten pátek nejen na evropském, ale i českém trhu. BMW je v tomto ohledu nováček, se svým elektrickým SUV střední třídy si dalo načas. Model iX3 se přitom poprvé jako koncept představil už v roce 2018. Produkční verze se ale ukazuje až nyní a její prodej začne v Česku v lednu příštího roku. Tou dobou už přitom bude auto v prodeji v Číně, kde se ve městě Šen-jang bude také, v rámci společného podniku s domácím Brilliance, vyrábět. A to pro celý svět, půjde tedy o vůbec první model německé automobilky, který se bude vyvážet výhradně z čínské továrny.

A prvenství má auto více - samotné BMW uvádí, že jde o jeho první čistě elektrické SUV řady X. Vnějším vzhledem je přitom i iX3 jasně přiřaditelné k benzinovým či naftovým sourozencům řady X3. Snad jen modré akcenty a zaslepené ledvinky prozrazují na první pohled opak. Technickým základem je stejná architektura jako u X3, která tak může posloužit jako základ spalovacím, elektrickým i plug-in hybridním vozům. Rozvor náprav s délkou 2864 mm je pro všechny verze X3 totožný, iX3 je však o kousek delší a nižší.

A podobnost iX3 a standardní X3 pokračuje i v kabině. Na první pohled přítomnost elektromotoru prozradí modré akcenty a dál vlastně nic. Ano, digitální budíky a multimediální systém mají specifické režimy zobrazení vztahující se k elektrickému pohonu, jenže na první pohled tato změna postřehnutelná není. Samotné BMW pak uvádí téměř totožnou prostornost jako u variant se spalovacím motorem. Tu neomezují ani baterie, které jsou v podlaze auta. Slova automobilky potvrzují i data o velikosti kufru - elektromobil má 510 až 1560 litrů, spalovací verze 550 až 1600 litrů.

 

Právě se děje

Další zprávy